|
|
|
|---|---|
| Har läst inlägg ang detta men nu har det även drabbat mig. När man öppnar glaset i luckan har det kommit bubblor i lacken i vänster hörn. Ca 1,5*1cm. Jag undrar om jag ska åka in till bmw nu eller vänta något år så att rosten syns bättre. Kan tänka mig att de bara slipar och lackar om i hörnet om rosten knappt hunnit börja medans de troligen byter luckan om rosten gått längre. Någon som haft rost i bakluckan där bmw inte bytt till ny lucka vid klagomål? Bilen är -02. | |
|
Jag hade väntat lite för risken är ju att dom gör precis som du beskriver. Du har ju några år till på garantin och tyvärr verkar det ju som även utbytesluckorna börjar rosta vad det lider. Har själv inte sett något på min baklucka däremot så finns det lite misstänkt på ena bakdörrens svarta list, dvs den som är en "del" av B-stolpen. ___ //Ulf |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Precis! Vänta tills det blir rejält så att du säkert får en ny lucka. Vid mina rostbesök har de alltid bytt ut delen istället för att slipa och hålla på. Tyvärr hade man en svår färg att lacka utan skifningar. Det slutade med att de gjorde en 1/2 omlackning av bilen innan jag och BMW var nöjd. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lyfter du på "locket" ser det ut så här. De byter nog luckan åt dig. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hej,hadde liksom du några små blåsor,jag åkte till Bmw verkstad. De bytte luckan utan några som helst problem. Jobbet + lackering blev kanonbra passade också på att fixa till en del andra lackskador när de ändå hadde bilen på lack. |
|
|
De gånger jag haft problem har antydan varit minimal. Inget man normalt lägger märke till om man inte granskar bilen som bara en sann bilentusiast gör. Min poäng är att det alltid resulterat i ny karossdel oavsett hur liten än antydan varit. De njuter inte direkt av att få stå o rostlaga bilar utan lackerar hellre om en ny karossdel. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Verkar som att de som varit ute för problemet tycker jag ska byta nu. Ni som tycker att jag ska vänta har ni några egna erfarenheter av att de slipat och lackat om något istället för att byta? Anledningen till att jag gärna byter nu är att jag har en liten men så störande repa på mitten av luckan. Skulle tycka det var underbart om bmw fixade det. | |
|
Goldcom: jag får ta tillbaka en del av mitt tidigare påstående då jag idag "inspirerad" av denna tråd återigen granskade min baklucka. Jag har också bubblor i de nedre hörnen som du beskriver, ca 6x12mm på båda sidor. Sen har jag precis som du en mindre lackskada samt några smårepor på bakluckans utsida så jag kommer nog att försöka få detta åtgärdat under hösten. Frågor till er som fått bytt bakluckor: Hur många dagar behövde dom ha bilen? Får man gratis lånebil då det är en garantireperation? Gissar att svaret är nej på den sista frågan men det skadar ju aldrig att ställa den... ___ //Ulf |
|
|
Programmer: De vill ha bilen 3-5 dagar i normala fall. Beroende på hur svår färgen är att matcha osv. Lånebil finns inte på kartan tyvärr. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag var utan min bil i ca 1 vecka.Någon bil fick jag inte låna,men jag har en andrabil . |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag fick lånebil när jag lämnade in min på Theanders 1:a gången men 2:a gången blev det ingen. Det verkar som om det beror på tillgång och efterfrågan. Min hade de i 3 dagar för byte och lackning 1:a gången och 4 dagar för omlackningen. Vid den andra rostskadan så fick jag även då lånebil - dock behövdes det ingen omlackning. Den gången tog de bilen i 1 vecka. Det blev ej ngt "byte" då problemet satt på ena tröskellådan. De skar bort den gamla tröskeln och svetsade dit en ny. Gick visst inte att göra på ngt annat sätt enligt dem. Idag 2 år senare så ser det lika bra ut så.. Något knorr har det aldrig varit från BMW varken Theanders eller BMW SE (som GK åtgärden). Trots alla inlägg om att importbilar särbehandlas eller inte behandlas alls :) Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Någon som erfarenhet av både Theanders och Förenade Bil när det gäller lackering och kan rekomendera den ena framför den andra? Har själv tidigare fått jobb gjort på Förenade Bil och resultatet då var bra. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaren. Verkar som att det bör gå bra att få luckan bytt. Jag ska göra ett försök i alla fall. |
|
|
Programmer: Jag har blandade erfarenheter av Löddes lack som Theanders använder. Jag har klart bättre erfarenheter av Föreande bil Aspögatan om än inte 100%:iga. Nu e jag iof en av de petigaste mäniskorna de har haft o göra med, så ja e kanske en lite skev referenspunkt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Programmer: Du är för övrigt välkommen att kika på min bil då huven bytades i början på sommaren av Aspö gatan. Bara att hojta på mailen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Fick "nyckelrepor" på min fd orientblå 540 vilket resulterade i omlack av vänster bakskärm, bakdörr och "softning" in på famdörren. Detta gjordes på Aspögatan och jag var helt klart nöjd med resultatet. Det lär bli Aspögatan som får besök vad det lider. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Meddela hur det går om du hinner åka till bmw före mig. (Har fullt upp nu så jag åker nog in när servicen ändå ska göras) | |
|
goldcom: tar nog ett tag innan det blir av för mig också. ___ //Ulf |
|
Lödde är inte bra, eller de är snarare slarviga så man får ligga på dem tills det blir bra. Det är heller ej roligt då det tar både kraft och energi att hålla på och jaga. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Jag har liknande erfarenheter som "Kävlingepågen" när det gäller Löddes Billackering. Det brukar bli värligt bra resultat där MEN de är lite slarviga. För flera år sedan hade jag inne min 318 (silverblåmetallic) på omlackering av ena framskärmen. Efter någon månad bildades en märklig mörk nyans under klarlacken som berodde på att de slarvat med bakgrundsjobbet. Jag fick det åtgärdat utan snack och det blev till slut mycket bra. Men det är irriterande när de inte kan göra sina saker ordentligt från början. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.