|
|
|
|---|---|
nazze |
hej håller på att sälja min 540-93 svensk såld vad kan den vara värd bilen är mkt påkostad och välservad på märkes verkstad och är rost fri, klistrar in en länk till annonsen Länk mvh stefan |
| Tycker du ligger bra till i pris. Jag fick 35 tusen för en likadan fast import för ett par månader sen. Och den var inte i bästa skick. | |
|
Ovanligt med svensksålda 540... Tycker nog att med det du beskriver så borde det gå att få ut i princip det du begär,med den reservationen att folk(en del spekulanter iaf) gärna vill pruta en smula innan bil o pengar byter ägare pga "än det ena än det andra" :) Finns säkert de som vil pruta "en tusenlapp" bara för att ena parkeringsljuset är ur funktion ;) Tråkigt dock att den saknar skinnklädsel,det brukar störa en del köpare av dylika vagnar...Men som sagt så tror jag att det går att få ut snudd på 40' ändå.. Lycka till! Mvh Janne. |
|
nazze |
parkeringsljuset är fixat :) mvh stefan |
nazze |
ok tack för svaren berättar sen när bilen är såld hur mycket jag fick mvh stefan |
|
Men snälla; kaptens stolar sitter på knull-bussar ( a.k.a. 80 tals Chevy Nomad hightop m.fl.) skall nog hellre heta "stolar med armstöd" för att "se bättre ut" i annonsen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Så grinig kan man ändå inte vara? För att du sitter på en mek-bok för alla 5-seriens bilar genom åren så betyder det inte att alla andra gör det? klagomuren ligger "Däääääääär" borta.. |
|
|
fick tydligen inte skriva klart..!! Påpeka det istället lättare så.. |
|
nazze |
gasar-magnus sorry ska tänka på det nästa gång:) |
|
"Rätt" ordval i annonsen lockar "rätt" köpare: "går som fan, ritar 25 meter minst" lockar mest testosteronstinna snorisar "Tillval: 003: utökatläder och 417 sido rollos" lockar kanske mera BMW-kännare osv osv Bara lite hjälp på vägeni all välmening Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
nazze |
jag vet vad som lockar köpare men det var inte det jag undrade,jag undrade om värdering på bilen inte annonsens utformning men tack för påpekandet mvh stefan |
|
nazze: Kan faktiskt säga att annonsens utformning påverkar värdet på bilen ganska mycket faktiskt. Därför bör du hålla ögonen öppna när utformningstips för annonsen ges. Din annons var inget vidare seriöst utformad och därför sänks bilens värde i köparens ögon. Du måste liksom få ut det bästa budskapet om bilens skick och utrustning, vilket gör att fler blir intresserade = högre fsg-pris. Var tacksam istället när folk tipsar dig |
|
| Amen, herr Rolex. :) | |
nazze |
rolex ok vad är det som är oseriöst med annonsen då är tacksam för råd men att skriva tex 003:utökat läder tex är väl lite väl över kurs om man ska nå ut till vanliga svennssons och inte bara till dom som kan bmwspråk, har sålt ganska många bmw bilar genom åren bla använde jag mig mkt av autopowers sida hette på den tiden bmwpower visst är jag tacksam men som sagt jag unrade bara om priset har inte tänkt att ändra i annonsen då den redan är skriven ps:ta inte illa upp mvh stefan |
|
Tycker annonsen var bra utformad...Visserligen kan man ha funderingar om det där med "kaptensstolar", men i stort ser jag inga betydelsefulla fel i den måste jag säga.. Tycker den faktiskt var seriösare utformad än det stora flertalet BMW annonsörers mht rättstavning osv ;) Mvh Janne. |
|
| Nazze - Om du inte fattar att annonsens text och bild påverkar intressenterna så vet jag inte... Ja, då säger jag att priset är för högt. Stor bokstav och kommatering borde du orka bemöda dig med åtminstone i annonsen. | |
| Janne - Tittade vi verkligen på samma annons? :) | |
|
Tycker annonsen inte kan beskyllas för oseriös eller att den för den delen har andra speciellt "allvarliga" fel... Tämligen normal annons i mina ögon,varken mer eller mindre. Mvh Janne. |
|
nazze |
tack janne t Anders N Klart jag fattar att text och bild är det första intrycket ,kanske råkat glömma stor bokstav och nåt komma tecken men som sagt annonsen är ute nu och jag ska inte ändra på den. Är inte ute efter något annat än prisbilden men tack ändå |
|
Rolex : Kan faktiskt säga att annonsens utformning påverkar värdet på bilen ganska mycket faktiskt Det är du som säljare som påverkar priset ingen annan såvida du inte känner dig tvingad att sälja? |
|
nazze |
Bilen gick för 35.000kr till Finland |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.