AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
687

Trasig nav p.g.a bränd dvd...?

J
7
J L
525iA Touring -05
320i -91
Har precis fått min nya 525i Touring med nav. prof., men har ingen dvd-skiva till denna. Enligt BMW kan navigatorn krascha om man kör brända skivor, i.o.f.s inte så konstigt att de påstår det, de vill ju sälja sina dyra skivor. Man undrar ju förstås vad som skulle kunna hända, det enda borde väl vara att dvd-spelaren kan ta skada, men då borde ju CD.n må lika dåligt av brända skivor, eller...

Känns bara lite riskabelt att prova.... har någon råkat ut för haveri p.g.a. brända skivor?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låter som BS från BMW's sida. Har du en bränd skiva som är dålig så skulle jag säga att det enda som kan hända är att läsaren inte kan läsa från skivan precis som alla andra CD- och DVD-spelare. I de navigatorer som använder CD-skivor så är det inga problem att använda brända skivor i alla fall.

Även en original DVD-skiva kan ju bli skadad.

___
//Ulf
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är helt rätt... Hände på gamla 535dAtn vi lämnade tillbaka, iofs pga av annat strul...
Asken
Asken: Menar du på allvar att navin skulle pajja för att man tjongar i en skiva den inte klarar av att läsa? Det spelar ju egentligen ingen roll om man stoppar i en CD-R, det kan ju räcka med en windows-95 skiva från 1998 eller så, den klarar säkert inte av att läsa den heller!

Förvånande måste jag säga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.