|
|
|
|---|---|
bigernie |
Hur får man bort ryggstödet där bak i en e34 utan att nästan rycka sönder det? |
| om jag inte minns fel så sitter det 4 muttrar som man kommer åt sedan man tagit bort sittdynan, sen sitter det 2 muttrar bakom mittarmstödet och efter det så ska det bara vara att rycka uppåt........ | |
| Måste ta bort nackstöden också. Ryck nackstöden rakt upp och ta sedan bort plastskydden. Kommer inte ihåg riktigt hur plastskydden skulle tas bort - jag ryckte av dom med våld vilket inte var rätt metod... | |
| sorry....glömde nackskydden....har för mig att det är två plastskruvar i plastskydden som man vrider 1/4 varv och sedan drar upp.... | |
bigernie |
mitt baksäte sitter fast vid bälteshållarna där bak uppe vid hatthyllan sen är det nån röd knapp man ska göra något med som jag inte förstår mig på baksätet är 2 delat också!! |
|
kika in på min hemsida så ser du rätt enkelt hur du går tillväga. Länk Surfa in på Länk |
|
bigernie |
Jag har en e34 men det verar inte som om jag har samma inredning som alla andra jag har delbart säte som går ända in till bagage luckan tar jag bort sätet kommer jag rakt in där. o bältena sitter fast i sätet hur gör jag.. verkar ha något annorlunda eller jag vet inte!!? Daniel |
|
Det verkar som om du har det fällbara sätet, likadant som jag hade i min 525:a och uppenbarligen har du redan kommit på hur du fäller allting på sätet och så. Jag har för mig att det satt en liten låsanordning i mitten, mellan säteshalvorna, som man kunde peta till om man skulle få loss ryggstöden. Varför ska du ha loss ryggstödet om du redan kan fälla det? anledningen till att jag gjorde det var just för att fixa till den där låsanordningen, som skramlade... |
|
bigernie |
Det är så att jag skulle vilja byta ut sätena mot skinn men det verkar inte vara som om det är så lätt eftersom det är såndan här modell på sätena Daniel |
|
På min 525:a kunde jag få loss baksätet genom att liksom peta loss en liten "klo" på låset i mitten, sedan var det bara att dra inåt bilen... tror inte att det ska vara några större problem att byta från fällbart till icke fällbart... //Magnus |
|
bigernie |
Eftersom att bältena sitter inbyggt i ryggstödet på fällbara sätena och på dem icke så sitter dem ju inte på själva ryggstödet det blir ju ett problem sedan så sitter ju inte fästena på samma ställe på dem olika sätena!! Daniel |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.