|
|
|
|---|---|
|
Finns det skillnad mellan sedan och touring ? tex bränsleförbrukning, prestanda rostbenägenhet? Båda bilar har samma motor. | |
|
Enl. modellguiden så väger Tourigen 2171 kg mot 1995, Bränleförbrukning 0,90 (0,96) mot 0,89 (0,94). 0-100 8,3 (9,4) mot 8,5 (9,6), Toppfart 226 (223) mot 224 (221) och så var Touringen 7500 kr dyrare 2005. Angående rost så är det väl bakluckor, huvar, bländare och i vissafall dörrar som spökar. Plus railsen på Touringen |
|
|
Du är ute med monarken med vikterna på e46 sedan/touring. 1505 kg vväger sedanen har jag för mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för svaren. Grandy ,de siffrorna är lite för höga men tack ändå. Jag har tittat på en touring häromdan likadan som min men blev tyvärr besviken , framför allt på rostskyddet vid de bakre hjulhusen .Det saknade helt enkelt skydd över huvudtaget. Man ser så mycket skriverier om E 46-or och rost så man blir lite tveksam. Jag har kommit billigt undan med min sedan med endast utbytt motorhuv men fruktar att det kan vara värre med en touring.Jag vet att sedan har fördelar som körstabilitet, lägre förbrukning högre toppfart och lägre däckljud medan touring har större baksäte och bagageutrymme men även större benägenhet att samla smuts på fler utsatta ställen. |
|
| Grandy: Vad ligger bränsleförbrukningen på din bil vid stadskörning? | |
|
Vid senaste tankningen: 1,59, snittfart 25 km/h... enbart stadskörning |
|
|
Oj. Läste fel i modellguiden... det där var ju cylindervolym och inte vikt... sorry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.