|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag har nog fått tag på en komplett V12 motor nu. En bra början till en 750 IAL. Jag har tänkt att renovera upp den motorn nu när man har fått tag på en lös motor som är komplett med allt. Var köper man bästa och billigaste delar? Finns det några trimdelar att få tag på till den som ligger i rimliga prisklasser. Inget värstingtrim utan lite lagom. MVH:Kristian | |
|
Om du söker på forumet så finner du information så att ögonen skulle uppskattas på blodtappningsavdelningen som donatorer. Jag håller själv på med en turbokonvertering av en 750 och har funnit mycket info då jag sökt plus att jag startade denna tråden: Länk Trim till denna motor är inte billigt, inte mycket annat heller. Några exempel: Kolvringar, 620kr/kolv. Insugspackningar 1100kr/st (behövs 4) Tändkablar, 4800kr. Packningssats + kompletteringssats 5400+1700, (inköpspriser men fördelare och rotorer ingick). Se även min andra tråd: Länk Den här är grym: Länk Sen är Paap Reeder här på forumet en riktig klippa på dessa motorer! |
|
Paap Reeder |
... klippa och klippa?? Jag var tvungen att plocka ur och kika på 10:ans ringar .... innan jag fick bukt med 10:ans stift som sotade så man lärde sig en del ... s a s. Men det var DYYYYRA lektioner fast nu spinner den mycket bra. Min högst privata bedömning från vedboden är att detta inte är en tillnärmelsevis så robust motor som en M30:a. M30:an och volvo B20 ligger i samma klass. Mycket på M70:ian ger ett vekt och överarbetat intryck. Ta exvis detta med toppbultarna ...bah!! Men lycka till! ... det är litet urmakeri över det hela men roligt. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
..... tror att M30:ian nu idag eller i morgon skall ut på planen för vintern..... så man får åka litet Go Kart- känsla igen. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.