|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det inte bara något problem med tändningen, dåliga kablar eller spricka i fördelarlock? Vad är nollning av databox för något?? Jag har haft lös det mesta i givarväg men aldrig nollat något, hoppas det inte gäller min -87a. Nisse |
|
|
Nej nej, den som visar -37 är en separat givare som sitter i luftkanalen mellan fronten och vänster frambroms. Dvs. förarsidan. Den är säkert kass, byte min för nån månad sedan, kostar 260 på bmw. Bara koppla in den och vänta en stund, minns inte om jag nollade då, tror inte det behövs riktigt, men jag gjorde det nog för att vara på den säkra sidan. Men den påverkar inte något annat. Så du har en orginal lambdasond nu. Hur är det med LMM:en. Det var väl den som gav felmeddelande? Dem du har provat var det från samma motor, samma årgång? Om du tar en från en 93:a och har en 92:a kanske det inte passar i och med att 93:an har vanos.. Är inte alls säker utan tänker bara. Hur ser gummit mellan LMM och insuget på motorn ut då? Sprickor? |
|
|
Jahapp..... då har man bytt insugsgummi, och nu funkar bilen perfekt!! =)) SKÖÖÖNT!!! Det lilla mysko är att före så hade ja ju sprutat startgas därikring utan att bilen reagerade något.... Men nu är allt fixat och jag går på moln!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.