|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en e34a 91års å jag har sänkt bilen 60/40 å jag trodde att det skulle bli bättre med det blev det inte. jag tycker att den kränger mycke en då så jag undrar om man kan göra nåt så den inte kränger så mycke. tack för svar JR | |
|
Det är mycket som spelar in. - Däckprofil - Skicket på krängninghämmarna + bussnigarna - Kvalitén på fjädrarna du köpt. Iom att BMW har så mycket olika märken på sänkfjädrar finns det mååånga dåliga märken som inte upptäcks allt för snabbt. Kanske är dina fjädrar bara kortare - istället för kortare och tjockare (styvare) Har du däck med 40 profil, bra fjädrar, och nya krängningshämmare så vet jag inget annat. Måste vara något fel. Tänk dock på att en bil på 1,7 ton kränger mer än en Civic Typ-R :) Lycka till! |
|
|
Den viktigaste faktorn glöms ofta bort: STÖTDÄMPARE! Har du sänkt bilen utan bra stötdämpare är det oftast sämre än original, för dämparen har inte en setup att motverka den hårdare fjäderns kraft+ att rörelsen blir kortare o kräver mer av stötdämparen. Så satsa på riktigt bra dämpare så blir skillnaden ofattbart stor! Bilstein Sprint, Koni Sport eller liknande är att rekommendera! ///Magnus |
|
|
okej jag köpte satsen utav gjert som brukar ha saker å ting att sälja på autopower å jag trde att det var bra saker men det kan ju vara dåligt med ju. å jag vet inte vad det är märke på sakerna för det stog ju inte. sen så har jag 45 profil på däcken. JR |
|
|
Ge motorsport så heter hans sida det var ju där jag köpte sakerna JR |
|
|
Då borde det inte vara några problem med kvalité. Det är nog som E21-racing skrev. Det har nog med dämparna att göra. När bilen är sänkt jobbar dämparna utanför sitt omfång! Tyvärr! Är du annars nöjd med din 535:a?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.