AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.239

Nytt reportage på AutoPower - M6 provkörd

Sida 2 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Fint reportage... faktiskt inte sett nån i Helsingborg än.. undrar om de finns nån... Jacob_M3, du kanske kan svara på det? =)

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Trivelig lesning og en fantastisk bil, men...1,93 liter/mil !! ...en Chevrolet Tahoe med dens "small-block" V8 på 5,3 liter og 2480 Kg stål bruker kun (endast) 1,6 liter/mil :)

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bmwE9: Mycket beror nog på hur tung gasfoten är ;)

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Den verkar lattjo en sänkning och omdesignad baklucka så är det perfekt...

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
"Vad får då en köpare av M6:an för sin surt förvärvade miljon? 6-serien är ju i grundutförande en mycket snygg och annorlunda bil, med en prislapp som startar på drygt halva M5-pengen"

Är det felskrivet eller hänger inte jag med?! Låter som om en M5´a kostar 2 miljoner..
La
23
Lardman
525i -95
Hur komemr det sig att Autopower blir tilldelad en testbil? är det pga av tjat på BMW eller för att autopower har så många "anhängare" ? Kostar det något att få ha testbilen? (förutom bensin osv)

/jens
Constrictor: Billigaste bilen i 6-serien är 630i, och den kostar 690kkr i grundutförande. En M5 kostar från 827kkr så det hänger ju på hur man definierar "drygt". :-)

/Micke
constritor: med "grundutförande" så menar dem inte M6 utan den "vanliga" 6-serien som kostar drygt halva pengen

Stil, Komfort o Sport. Thats BMW
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Ahaa! Där trillade den ner! =)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Som vanligt levereras ett förstklassigt reportage.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Ett mycket trevligt reportage!
Det finns tydligen en svart M6 med beige inredning i min gamla hemstad Katrineholm. Jag har inte sett den själv, men min morbror berättade om den.
Om svårigheten att få tag på ett ex hade ägaren (som är känd i stan) konstaterat att "petar man in en hundring extra så är man med i kön".

Kaxigt, men sant antar jag.

/Fredrik
Br
7
Breitling
645ci-04, 528iA-97
Ser ju bra ut... Väntar otåligt på min silvergrå M6:a som kommer i April... :-)

Br
7
Breitling
645ci-04, 528iA-97
Verkar ju vara en kanonbil... Väntar otåligt på min Silvergrå M6:a som kommer i april 06......... :-)

Ol
156
Old
328i -95
Samma här! Min svarta M6:a kommer inte förrän 2012.... :)

"En gång BMW, alltid BMW"
Bilen: Länk
Det känns som att BMW enbart har gjort I-Drive så komplicerat för att jävlas med sina kunder.. se på M6an tex.. Så mycket teknik behövs inte...

11 olika växlingslägen , Det räcker med 3 lägen , Comfort , Sport , Race.
Välja olika Hästkraftsantal. P400 eller P500 +..
Säterna är ett helt världskrig att förklara.. Jag förstår inte att BMW som är ledande i premiumsegmenten gör sina bilar så in i helvetes invecklade. så man behöver bok för att ändra radiostation..

Corvette - The best from the west
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Förstår du inte ?? Det är nu alla dataspelande ingenjörer blivit vuxna ger sig till känna.
Kan hålla med dig , nu har ju Corvette haft en fegnyckel också :)
BMW har alltid haft en hög teknik i sina bilar, och vill hålla uppe det i tävlan mot de andra tyskarna. Men som sagt mest på ont är det för inget av det överlever den mekaniska levnadsåldern utan dyra kostnader är min uppfattning. Eller så är man för gammal för att uppskatta dylika ting.
(nåja jag köpte Need fore speed häromdan, både M3 o en fin ny Mustang hittades :) )

///MVH Hasso
Länk
Corvette,

Är du bitter för att M6 Sopade banan med Z06 i Auto Motor Sport? :-)

Skämt åsido så håller jag delvis med dig i din kritik. iDrive känns en smula överarbetat, och många funktioner hade kunnat göras enklare. Samtidigt så ligger det i BMW's intresse att vara "först med det senaste", må det så vara avancerad motorstyrning, chassiteknologi eller färddatorvarianter såsom iDrive.

Vad som vore önskvärt är fler specialmodeller såsom M3 CSL, där det mesta av krimskrams och elektronisk high-tech städas ut till förmån för låg vikt = körglädje!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kalle;

"...där det mesta av krimskrams och elektronisk high-tech städas ut till förmån för låg vikt = körglädje!" = Bra beskrivning av en Z06:a?...Ett verktyg för proffs, enligt AMS; så det där med att sopa banan stämmer ju inte om man läser det testet!
Men den diskussionen M6 vs Z06 har ju redan förts - till leda - i en annan tråd på det här forumet :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.