AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.009

Någon som köpt bil genom Europabil?

Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Blev kontaktad av dom idag o dom skulle hjälpa mig att leta upp en 330 -01 eller nyare efter mina önskemål!
Låter väldigt seriöst när dom förklarar hur dom jobbar...
Fast det är klart man vill höra hur folk upplever kontakten o hur nöjda kunder respektive missnöjda kunder dom har!
Tacksam för svar...

Mvh:Niclas

Enligt din profil så har du ju redan en 330 -01...?
Har du börjat hamstra 330's eller har du redan förberett profilen för köp av framtida 330?
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Vad tror du att marknadspriset är för en sådan i Sverige (importerad) respektive Tyskland? Hur mycket räknar du med att få betala för importen om du använder dig av förmedlare?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nillen78: Har ingen egen erfarenhet av företaget men av allt jag har läst och hört så är det nog en av de mest seriösa. Om du går till "Sök inlägg" ovan och knappar in europabil så finns det hur mycket som helst att läsa.

Det jag har sett av de bilar de annonserar är att de är ganska dyra (men säkert mycket fina). Vet inte hur mycket dom tar för att hämta hem en bil men ta åtminstonde en funderare på att göra det själv istället.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En annan firma som brukar ha gott om 330 är Bilförsäljningen i Påarp Länk (utanför Helsingborg). Deras bilar är i regel också relativt högt prissatta men brukar vara mycket fräscha. Har flera kompisar som köpt bil där och varit nöjda.

___
//Ulf
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Jag är inte så säker på att det lönar sig att importera 330 -01. Det är inte så stor prisskillnad mellan Sverige och Tyskland. Sedan tillkommer kostnader i samband med importen och arvodet till importfirman.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dom lade på ca 40.000 kr för att ta hem en bil körklar från Tyskland enligt en kollega som fått förslag på lämplig bil.

///MVH Hasso
Länk
De verkar helt klart seriösa och skulle säkert ta hem en fin
och fulldok bil till dig men....
de har ju sjukt höga priser. Om man kan köpa en fin sv såld bil som är likvärdiga deras importer så kvittar det väl hur fina bilar de har.

Man får ju ändå inte ut samma pengar när man själv ska sälja den bilen
framtiden om det är en import. 199" för en 530d sedan med M-pkt som
rullat 25000 mil är ju hutlösa pengar. Så har den ju varit på annons i säkert
ett halvår också.

Ta hem en bil själv istället det blir nog MYCKET billigare.
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
40000 är väl ungefär vad "svenska" handlare lägger på också. Men då säljer de ju i första hand inbytesbilar som de betalar väldigt lite för. Importfirmor köper ju sina objekt för nästan samma villkor som privatpersoner.

Europabil verkar ju vara både seriösa och duktiga och är säkert bra att använda för personer som inte har tid, inte kan så mycket om bilar, har väldigt speciella krav eller vill köpa väldigt dyra bilar.

Jag tror alltså inte att det är en bra affär att importera en så pass billig och vanlig bil med importfirma. Jag skulle ha importerat själv eller köpt en bil i Sverige istället.
Visa användare
253
Nillen78
BMW M3 V8 -08
Rolex

Blev påkörd på semestern så bilen gick till skrot... Tyckte att bilen var väldigt trevlig att köra o uppfyllde mina krav iaf.
Så nu är jakten på en fin bil i full gång...

Till alla andra... tack för alla bra svar :-)

//Niclas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.