|
|
|
|---|---|
|
318is dvs M42 Hittar ingenting i Hynes eller instruktionsboken om var relät sitter på för "plats" eller vad det gör för nytta. Men den drar 6 Ampere och gör så att säkring 10 går hela tiden (varvräknare, temp-, bensin-mätare och fläkten) Bilen går även om jag rycker ur relät. Men det hade ju varit kul om man hade vetat vad det ska göra för nytta!? Det gula till höger: Länk Länk | |
|
Okej, nu skrev jag fel Det gula till vänster menar jag självklart :) |
|
|
Ingen som har en aning? Allt elektriskt funkar, så det kan ju vara till något tillbehör som jag inte har. t.ex farthållare... |
|
| Det kan vara sensorerna för airbagen, med reservation.... | |
|
Men någon sån har jag inte, men du menar att det sitter ett relä för det ändå? |
|
|
Var inne och kollade på Brendan Purcell's 318is-sida: Länk Och på dom bilderna finns det inga "yttre" relä, som jag har på min bil (se bild) Ingen 318is-ägare som kan gå ut och kolla på sin bil, om dom har sånna? |
|
| På min E36 sitter det 2 gula "relä-liknande" dosor som är sensorer till mina airbags. Det kan nog vara förberett trots att du inte har krockkudde. | |
|
Det där kanske är reläer till extraljus eller något sånt... Airbagsensorerna ser ju inte ut exakt som reläer, de är aningen större... Carl |
|
|
Har för mig att det även sitter relä utanför min säkringsbox på min 318. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
Ja allt elektriskt funkar ju, så det är säkert någon extratillbehör som jag inte har... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.