|
|
|
|---|---|
|
Idag dog hastighetsmätaren o varvräknaren samt ekonomimätaren är döda sen tidigare. Misstänker att det är Si batterierna. Vilka batterier passar? Hittade laddbara NiMH battericeller med lödfanor på 1,2V. Klok ide? Är det svårt att löda de själv? Nåt särskilst att tänka på? Tack på förhand | |
| Det går alldeles utmärkt med dem. Jag hade lite panik att byta på en 325a som jag skulle sälja, så jag åkte bort till macken och köpte vanliga NiMH utan öron och lyckades ändå att löda dit dem. Funkade perfekt. Mekartipset är utförligt så det skall inte leda till några problems. De gamla sitter med en massa smältlim så det är bra att vara förberedd på att den sådan finns till hands att smälta fast de nya med. | |
|
Hej....jag kämpar med kassa batterier och tar alla tips ni kan komma med ..vet ej vad ni säjer om kondensatorerna som sitter där ? Men iallafall så måste jag byta batterierna....du skriver utan öron ? och hur starka är batterierna ?har du bytt kondesatorna också ? Frid i instrumenthuset ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.