AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.122

Lyckat bmw köp ?

Hy
5
HyleN
525i -89
Köpte min första bmw för någon dag sen. En 525i , svensksåld ,14500mil på mätaren och mycket fint skick för övrigt. 2 mil hemmifrån så börjar den knacka i motorn o gå konstigt. Så vi stannar o bestämmer oss för att bogsera sista biten. När vi va hemma kunde vi konstatera att en vipparm hade gått av. Kan jag byta endast den vippan som har gått av eller måste jag renovera hela toppen. Ringde till en verkstad o kollade vad det skulle kosta att byta ca8000:- bara i arbetskostnad ska det verkligen vara så dyrt. Ingen som vet nån billig verkstad i Västerås trakten? Känns förj-vligt att den ska pajja innan man äns har kommit hem.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

du har mail
Champ
Kolla med Karstorps bil demontering i Norrköping som har många BMW stående.

Sök annars på bildelsdatabasen(alla skrotare´s centrala databas i Sverige) på nättet

Champ dieselpower
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
En 525 -89 med 14500 mil på mätaren. Hmm......
Hy
5
HyleN
525i -89
Svensksåld,, servicebok,, men vad vet jag den kan väl vara tillbakaskruvad för de,, men inte så troligt ?
HyleN:
Har du kontaktat säljaren och meddelat vad som inträffat??
(isf, vad sade han??)
Hy
5
HyleN
525i -89
Nej det har jag inte gjort.
rsarits
Verkar inte sannolikt att en vipparm skall gå av vid 14500 mil, jag har hittills inte bytt någon vipparm före 22000mil på någon BMW. (Har bytt på ett antal)
Bilen har troligen gått längre än vad mätaren antyder.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är serviceboken fullt i fylld? finns de bes.papper på den..?
För 14500mil låter väldigt lite för en 525-89,är ju en bil som brukar rulla en del..
Men visst kan de stämma,men skulle helt klart försöka kolla upp de.
Hy
5
HyleN
525i -89
Seviceboken är ifylld bra. Har besiktningspapper från 95 och frammåt. Kan man beställa bes papprena från de tidigare åren ? Ser väldigt fräch ut, ingen rost (förutom lite på dragkroken).
ke
4
kenthas
525i - 88
Hallå där! Tycker själv att de verkar lite me 14500mil på en-89:a... Min -88:a hade rullat drygt 24500 mil när ja köpte den för 2 veckor sedan, o den går helt fantastiskt i maskin. Drog iväg en 300 mils-tripp samma dag!! Lite väl vanskligt kanske men den sköter sig fortfarande. De enda jag ska göra innan vintern e att byta stötdämpare fram. Men jag lider me dig... Fast de e ju lite "köpa grisen i säcken" me så gamla bilar.. Och me mina erfarenheter genom åren, så ska man inte stirra sig blind på hur många mil en bil gått. Lycka till!!

Kentha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.