|
|
|
|---|---|
|
Avisst, min E36 har rost på själva skenan som ligger mot golvet, främst runt bulten då. Är det äcklig salt snö som rår för det tro, som tidigare ägare dragit in i bilen.. Eller, kommer det underifrån? Verkar lite osannolikt, att det ska rosta igenom hela bulten och sen börja på sjävla stolen. iofs rätt dum fråga, men jag är lite hispig :) Ska iaf riva ur stolen och slipa ner och lacka, ser störande ut. | |
|
Kanske för att ni har kalla vintrar i kombination med flitigt användande av kupevärmare framkallar kondens på genomgående bult, det är min gissning.Länk Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Sant.. har aldrig sett det från den vinkeln :) Lika bra att slipa bort det hela och pensla på med hammarlack. Vore synd om det skulle börja lite lätt på golvet så småningom, allt går ju laga, men onödigt arbete. |
|
|
Är rätt säker på att det är som Daniel.F... säger! En bilkupe´ är ju utsatt för otroligt stora tempraturskillnader vintertid.. Så visst blir det en massa kondens som i sin tur ´leder till rost. Just real M-power |
|
| Annars är det inte så jobbigt att åka in i en "gör-det-själv", hissa upp bilen och knalla runt med en ficklampa under den en stund. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.