|
|
|
|---|---|
|
De stora web-siterna har jag hittat. Lämpliga tidning? Når jag då även privatsäljarna? Är det någon som har en bra kontakt i Tyskland som mot ersättning kan medverka vid ett köp (okulärbesikning, uppföljning av historik, etc) - mot ersättning förstås. | |
|
Du kan annonseras på se.mobile.de har för mig att faircar.de har vissa av bilarna redan bedömda. Har för mig att på mobile.de kan någon bedöma bilen mot ersättning med. /Simon |
|
|
Om du är någorlunda slängd i tyska ska du kolla www.bmw.de som har en underbar sökfunktion på sin sida. Enormt utbud av fina bilar hos den aukt. handeln som ger ett mycket seriöst intryck. Man kan tillbringa mycket värdefull arbetstid framför den och drömma sig fram... Maila inte tyska försäljare utan ring om du hittar en bil som är intressant. De läser inte mail men är mycket tillmötesgående på telefon. Har kollat lite bilar där men fastnade för en ny demobil i Sverige i stället. M t p den svenska bananvalutans utveckling har vinsten av direktimport fallit på sistone. |
|
|
Min erfarenhet säger att tyska bilhandlare svarar på mail i större utsträckning än sina svenska kollegor. "Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.