|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var det dags att avveckla skåpet. Skulle vilja få en liten fingervisning så man inte är helt ute och turnerar. V8 kanske inte är så poppis såvida man inte är oljeshejk eller.. Lite fakta: 26000 mil Privatimporterad 2001 från BMW Niederlassung Fjordgrau metallic Svart läder (sportstolar) Träinlägg Automat (adaptiv) Fönsterhissar runt om Stora kliman Lilla "datorn" Fabriksmonterat larm Belysningspaket Skisack Dubbla solluckor Farthållare Sportchassi Stora hifipaketet Insynsskydd Elstyrda/eluppvärmda backspeglar Komfortbelysning Dubbla airbags Förbandslåda mm mm Service regelbundet Vinterdäck utan fälg Sommardäck Goodyear F1 på 15" fälgar Bromsklossar + skivor bytt 2003 Bytt dämpare runt om förra året, innebar att nivåregl. pluggades. Ny oljekylare till automaten p g a lustigt stenskott.. Ny framruta, annat stenskott... Plus andra slitagedelar. Finns lite rostindikation vid det beryktade tanklocket. Lack är i sydsvensk standardkondition, lite stenskott här och var. Sist men inte minst BMWPowerskyltar ;-) | |
|
35' - 40'? |
|
|
Jag skulle tippa någonstans runt 30-35 kkr i slutpris. Lycka till med försäljningen! |
|
|
Tror på ett högre pris, beror lite på hur bråttom försäljningen är, under 40tkr är löjligt lite, då är du desperat, 45-50tkr är en okej affär både för säljare och köpare, - för avsaknad av ASC+T/diffspärr och tomma vinterdäck, men klart + för färg, Klimaautomatik, skinn, 95 årsmodell=snyggare ratt och M-trösklar, vem vill vara utan dom detaljerna? Inte jag i alla fall, originallarm, farthållare och köpt från BMWhandlare är också klara +, behöver något åtgärdas omedelbart förutom rosten runt tankluckan? Som referens, inte helt jämförbart men ändå, E34 V8 Touring båda två, 540iT 6vxl-96 240tkm, Cosmossvart/svart sportskinn allmänt dåligt skick, behöver vård för minst 20tkr, såld för motsvarande 55-60tkr i förra veckan, och det tyckte jag inte var en dålig affär för köparen, speciellt med tanke på att 540iT/6 är unik, endast 499 bilar tillverkade, den statusen har inte 530iAT, men det verkar vara bättre skick på 530:in, mitt tips en bra utformad annons, med alla fakta i positiv ton, med begärt pris på 49tkr, så är jag förvånad om du inte får intressenter. Mvh Stephan |
|
|
Tack för svaren!! jaken: ok, tycker själv att 30' låter lite lågt. Stephan735i: det här lät ju lite bättre med 45-50' :-) Inget speciellt som skall fixas annars. Diff finnes. Skinnet i förarstolen är lite slitet på vänstersidan - skinkglidarsidan... Man blir ju lite konfunderad om man skummar genom annonser på likvärdiga bilar. Det är ett gaaanska stor skillnad på pris. Skulle vara intressant att veta slutpris på vissa bilar.. Absolut ingen panikförsäljning. |
|
|
Jag sålde min 530iAT -93 Länk för ett par månader sedan och jag fick 55K. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Shit pommes... 55' för blekinges finest!! Får komponera en annons och se vad resultatet blir. |
|
|
Den är faktiskt kvar i Blekinge, Svängsta närmare bestämt. Köptes av en 22-åring som fortfarande bodde hemma och som jobbar som bilmek på Jeppsson i Karlshamn. Flera har sett bilen efter den såldes och den verkar vara lika fin än. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Micke: Fortfarande Blekinges finest alltså!! Tror dock en viss 328. cabrio snart kommer att ta över platsen :-) |
|
|
Jodå, med lite kärlek i vinter så ska det nog bli ordning på den oxå. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
goobledigook, jag håller med att det låter lågt men jag har inte sett bilen utan kan bara bedömma utifrån vad som redovisats i tråden, på 26kmil kan väldigt mycket hända vilket gör att prisbilen varierar väldigt mycket. Din bil verkar vara underhållen med bla nya dämapre och bromsar vilket är positivt dock så har jag den erfarenheten att det är svårt att igen dessa pengar men bilen kommer helt klart bli mer lättsåld. Givetvis ska du prova få mer för bilen men att få tex 50kkr är nog väldigt få förunnat. |
|
|
JAg gissar på 35k. Det är köparens marknad idag och har man en bil utan fel så försvinenr prutmånen såklart. Lcyka till asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.