AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.620

Märkligt reggad M Coupé

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Såg en estorilblå M Coupé i lördags kväll här i Varberg och tog regnumret för att kolla om den var hemmahörande i stan. Döm om min förvåning när det på raden för fabrikat står "Junginger Abersdorf" och chassinumret är en radda med siffror med bokstaven T i början. Att det verkligen var rätt regnummer jag slog upp vet jag eftersom jag bara var ett par meter ifrån bilen när jag skrev upp det, samt att uppgifter om effekt, tjänstevikt, färg m.m. stämde. Hur kan det här komma sig? Bilen var importerad så något måste ha gått _väldigt_ fel vid registreringen i Sverige.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Whohaaa! Masten lever! :-))))

Tja den först misstanken är väl att dom antingen skrivit fel eller att dom reggat bilen under ett OEM namn. Man brukar ju göra det om man ändrar i motorn, t.ex. hamann fixar till din Zäta, sedan reggar dom om bilen så den inte heter "BMW Z3" längre utan "hamann super turbo".

Dock hittade jag Albersdorf(inte abersdorf) på nätet, verkade vara en stad i düschkland
och Junginger verkar vara ett efternamn....

Lite gott och blandat med andra ord.

Hur går det med pluggandet?? Du missade ju årets event i Jönköping!!!!

/PeGe
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Masten,

Jag brukar mkt mkt sällan komma med kritik, men är det inte lite väl magstarkt att snoka i andras bilägande? detta kanske är en person som inte vill att detta diskuteras öppet på internet.

Johan
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

På vilket sätt diskuteras dennes bil öppet på internet? Ingen har nämt regnummer, eller dylikt. Och att då folk fattar vilken bil det handlar om är i stort sett omöjligt.
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Håller med beppo!
Ingen har nämt varken reg nummer eller namn, så släpp det!

Man skall inte klandras för att man är nyfiken och har bilsmak, dessutom finns det inte mycket annat att kolla på i Varberg bilmässigt bortsett från 2 Lamborghini:s och en hel drös Volvo 240:s med fireflames och grupp A vinge!
Visa användare
116
Freddeboy
325iM Touring -02
Dorfmeister:

När det gäller 240 med "eldflames" och "fet-vinge" blir man nästan lite våt i brallan....läckra 4-hjulingar! hahaha
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
pgr69: Masten är i allra högsta grad levande! :) Skickar ett mail till dig senare med lite mer uttömmande info om hur jag har det på bästkusten.

Angående M Coupén så kan det kanske vara som så att den tidigare tyske ägaren hette Junginger i efternamn och bodde i A(l)bersdorf. Chassinumret är dock en gåta... Bilen var för övrigt helt original exteriört.

Dorfmeister: Lambosarna har jag missat, däremot har min granne här nere en Ferrari 360 Modena, en 996 GT3 och en äldre Rolls-Royce cab! Stylade 240:s har jag dessbättre inte sett så många, det får jag tacka de högre makterna för :)

/Masten

Skulle det bara finnas 2 st Lamborghinis i Varberg??
Finns nog betydligt fler eftersom det ligger en Lamborghini-handlare strax utanför stan ju.... ;-)
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Japp det finns säkert många fler men det brukar ströga en röd och en gul diablo i stan...

Och Masten, det KRYLLAR av 240:is i varberg :-)
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Dorfmeister: Jag tar tillbaka det jag sa om att jag inte sett några Lamborghini i stan. Just nu står det en svart Gallardo utanför mitt jobb :D

/Masten

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gallardo är grymt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Hade en svart stående utanför mitt jobb förra veckan och tyckte nästan att den blev för diskret i svart? Men vilket ljud!

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja acey;
vilket ljud? :-)

Den låter ju som en symaskin på "normala" varv! tacka vet jag Murcielago, där har vi en riktig tjur! (Fast Gallardon ÄR ögonbedövande vacker...)
Masten : börjar inte du få abstinens efter stora styga stan?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Stora stygga stan kommer ju ned till Mastenland i helgen, jag och Andersson CSI skall terrorisera stan med bränt gummi och lakritsmärken på alla gatorna!! :-)
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Z3c: Faktiskt inte, jag trivs som fisken här "down under" :) Bättre miljö, finare vägar och världens bästa kjolstyg ;)

/Masten

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Snart kommer Masten att prata på skorrande halländska ...

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.