|
|
|
|---|---|
|
Såg en estorilblå M Coupé i lördags kväll här i Varberg och tog regnumret för att kolla om den var hemmahörande i stan. Döm om min förvåning när det på raden för fabrikat står "Junginger Abersdorf" och chassinumret är en radda med siffror med bokstaven T i början. Att det verkligen var rätt regnummer jag slog upp vet jag eftersom jag bara var ett par meter ifrån bilen när jag skrev upp det, samt att uppgifter om effekt, tjänstevikt, färg m.m. stämde. Hur kan det här komma sig? Bilen var importerad så något måste ha gått _väldigt_ fel vid registreringen i Sverige. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? | |
|
Whohaaa! Masten lever! :-)))) Tja den först misstanken är väl att dom antingen skrivit fel eller att dom reggat bilen under ett OEM namn. Man brukar ju göra det om man ändrar i motorn, t.ex. hamann fixar till din Zäta, sedan reggar dom om bilen så den inte heter "BMW Z3" längre utan "hamann super turbo". Dock hittade jag Albersdorf(inte abersdorf) på nätet, verkade vara en stad i düschkland och Junginger verkar vara ett efternamn.... Lite gott och blandat med andra ord. Hur går det med pluggandet?? Du missade ju årets event i Jönköping!!!! /PeGe |
|
|
Masten, Jag brukar mkt mkt sällan komma med kritik, men är det inte lite väl magstarkt att snoka i andras bilägande? detta kanske är en person som inte vill att detta diskuteras öppet på internet. Johan |
|
| På vilket sätt diskuteras dennes bil öppet på internet? Ingen har nämt regnummer, eller dylikt. Och att då folk fattar vilken bil det handlar om är i stort sett omöjligt. | |
|
Håller med beppo! Ingen har nämt varken reg nummer eller namn, så släpp det! Man skall inte klandras för att man är nyfiken och har bilsmak, dessutom finns det inte mycket annat att kolla på i Varberg bilmässigt bortsett från 2 Lamborghini:s och en hel drös Volvo 240:s med fireflames och grupp A vinge! |
|
|
Dorfmeister: När det gäller 240 med "eldflames" och "fet-vinge" blir man nästan lite våt i brallan....läckra 4-hjulingar! hahaha |
|
|
pgr69: Masten är i allra högsta grad levande! :) Skickar ett mail till dig senare med lite mer uttömmande info om hur jag har det på bästkusten. Angående M Coupén så kan det kanske vara som så att den tidigare tyske ägaren hette Junginger i efternamn och bodde i A(l)bersdorf. Chassinumret är dock en gåta... Bilen var för övrigt helt original exteriört. Dorfmeister: Lambosarna har jag missat, däremot har min granne här nere en Ferrari 360 Modena, en 996 GT3 och en äldre Rolls-Royce cab! Stylade 240:s har jag dessbättre inte sett så många, det får jag tacka de högre makterna för :) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Skulle det bara finnas 2 st Lamborghinis i Varberg?? Finns nog betydligt fler eftersom det ligger en Lamborghini-handlare strax utanför stan ju.... ;-) |
|
|
Japp det finns säkert många fler men det brukar ströga en röd och en gul diablo i stan... Och Masten, det KRYLLAR av 240:is i varberg :-) |
|
|
Dorfmeister: Jag tar tillbaka det jag sa om att jag inte sett några Lamborghini i stan. Just nu står det en svart Gallardo utanför mitt jobb :D /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Gallardo är grymt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Hade en svart stående utanför mitt jobb förra veckan och tyckte nästan att den blev för diskret i svart? Men vilket ljud! |
|
|
Ja acey; vilket ljud? :-) Den låter ju som en symaskin på "normala" varv! tacka vet jag Murcielago, där har vi en riktig tjur! (Fast Gallardon ÄR ögonbedövande vacker...) |
|
| Masten : börjar inte du få abstinens efter stora styga stan? | |
| Stora stygga stan kommer ju ned till Mastenland i helgen, jag och Andersson CSI skall terrorisera stan med bränt gummi och lakritsmärken på alla gatorna!! :-) | |
|
Z3c: Faktiskt inte, jag trivs som fisken här "down under" :) Bättre miljö, finare vägar och världens bästa kjolstyg ;) /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Snart kommer Masten att prata på skorrande halländska ... Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.