AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
635

M5/M-sport spoilerpaket?

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Nån som vet vad M-sportpaketet (dvs frontspoiler och bakstötfångare á la M5) till E39 kostar för eftermontage?
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Tja!
Runt 10000:- olackade. Ca 5500:- fram och 4500:- bak. Detta är med listerna och utan balk.

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
????? Ingo, är du säker på din prisuppgift?!? Är det verkligen E39 du tänker på? När man spanar i bilhallen står det ju på prislapparna att M-paketet (plasten) kostar runt 35000!!! Eller inkluderar det priset en massa annatt också?
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Japp jätte säker. När de skriver paket så är det säkert mycket mer så som dimmljus, ratt, lillvingen, grillnät, fälgar vet jag inte.
Men på bakre och främre är jag bombsäker eftersom jag tänkte beställa :)

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Tack Ingo! Utan balk? Vad är det? Utan spoilerdimljus också antar jag? Dom är ju vara runda till den spoilern.

Matte: ja, Sportpaketet innehåller ju mer: tex sportstolar, 17-tummare, sportchassi, alulister,mm
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Först sitter plasten (spojlern) och bakom den så sitter det formgjuten frigolit sedan kommer metallbalken som sitter fast på bilen med två bultar.
När man lossat de två stora bultarna under framlysena så lyfter man bara av hela kofångaren, lägger den på marken (filt under om man inte vill skada lacken) och drar bort balk och frigolit. Det sitter snäpp fästen i plasten där balken ska tryckas på, det är mycket enkelt. På samma sätt trycker man dit balken i den nya plasten. Skit enkelt, det är samma konstruktion på de flesta bilar!
Dimljus ingår inte.

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
Mmm.... Jag har väl varit lite väl snabb i bilhallen...

5500:- för fronten säger du? Hmm... Jag såg en Riegerfront som liknar M5-fronten på en site. Vet ni något om den? Den var billigare.
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Ja jag har oxå sett den. Den är jä*ligt lik och snygg men jag vet inget om passform och kvalitet? Men prisskillnaden är väl marginell om frakt tillkommer. Kostar inte den 4800:- ? Det finns en kille på galleriet som har en Rieger front. Gå å kolla:)

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
Hallå!
Jag bytte på min 540 (Ingo köpte mina 19" :))
och var förs inne på att köpa Rieger, men när jag kollat vad de kostade på BMW så var det bara att köpa de på BMW. Mycke lätt att montera både fram och bak
fick modifiera inner skärmen längst ner och skydds plast(gummi)under kylet (skära av en bit med kniv) annars passa det klockers.
Har kvittot någon stans om du vill kan jag maila en kopia till dig.

/Johan

Den som har mest grejer när man dör, vinner :)
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Tja Johan!

Har du hittat din M5:a (E39) än? Om jag har vägarna förbi så måste det bli en åktur :)

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.