|
|
|
|---|---|
|
Börjar nu förebereda vinteravställningen av min Z3 Coupé. Jag har inte ställt av bilen innan och undrar nu hur man skall göra med batteriet. Skall det sitta i under hela vintern eller klarar bilen sig utan batteri 6 månader? Batteriet mår ju inte bra av omotionering i 6 månader. Jag har dåligt med laddare som kan motionera batteriet där jag skall vinterförvara bilen (kallgarage) så antingen kommer batteriet sitta i eller inte. Jag har dock ett gammalt batteri som kan sättas i om det är några el-minnen som måste ha ström. (Mitt nuvarande batteri är helt nytt Optima som man gärna inte vill skall paja under vintern). Mvh Bo-Erik | |
| Om det finns eluttag i garaget är det en god idé att investera i en Ctek-laddare (495 kr hos Clas Ohlson). Denna kan var på hela vintern. | |
|
Ja den såg riktigt bra ut! Någon som använder den?? Det är alltså ej rekomenderat att ta ut batteriet under vintern? Mvh Bo-Erik |
|
|
Jag har köpt min laddare nu i sommar så jag har inte så lång erfarenhet. Jag har tagit ur batteriet på båda mina bilar (ca 1 dygn). Det som hände var att trippmätare nollställdes. Det borde inte vara någon skillnad om batteriet är urtaget under längre tid. |
|
|
Hej Jag har en Ctek laddare. Den är kanon. Den är utmärkt att ha på vintern. Jag använder den när jag ställer av bilen på vintern. Den laddade också upp mitt tomma batteri utan problem på 2 dagar och utan problem förra vintern när jag inte använde någon laddare på vintern. Kan bara rekommendera laddaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.