|
|
|
|---|---|
|
Någon som har erfarenheter av montering av lägre fjädrar på bilar försedda med EDC? Bak ställer väl nivåregleringen till det lite? Klarar dämparna en måttlig sänkning utan att hamna utanför sina arbetsområden? | |
|
En tysk vän till mig sa att det går att köpa speciella sänkningsfjädrar till en bil som har EDC dämpare, då syftade han på 750iL. Fjädrarna blir lite dyrare än de som inte har EDC-dämpare. Vad det kostar vet jag inte men det ska vara möjligt att montera. //Schnitzer |
|
|
jag me är intresserad av sänkning med EDC bak är det väl inga problem det går väl bara justera LAD. men fram då???speciella fjädrar som schnitzer säger eller??? H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
kom å tänka på att om man har slitna fjädrar så funkar väl EDC iaf då borde ju en vanlig sänksats med funka???!!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Jag hade en e-post adress till en kille nere i Tyskland som hade sänkningsfjädrar för EDC-dämpare, men jag kommer inte ihåg adressen tyvärr. Kommer jag på den så kan jag skicka ut den på forumet. Annars så kan man höra med andra företag i Tyskland om de har. //Schnitzer |
|
|
tackar för det schnitzer H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
det här finns på HARTGE 31 38 0100 D HARTGE sports spring set for BMW 730i and 740i, 30 mm lower 31 38 0110 E HARTGE sports spring for front axle for BMW 730i, 740i and 750i with level control system, 30 mm lower 31 38 0150 D HARTGE sports spring set for BMW 728i, 30 mm lower 31 38 0200 D HARTGE sports suspension for BMW 730i and 740i without level control system and without EDC, 30 mm lower 31 38 0300 D HARTGE sports suspension for front axle for BMW 750i without EDC, 30 mm lower 31 38 0500 E HARTGE stabiliser set for BMW 730i, 730iL, 740i, 740iL, 750i, 750iL ( front 21,5 mm, rear 13 mm) jag tyder det så att fjädrarna funkar på bilar med EDC jag har mailat dom och frågat återkommer med svaret!! H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
| Dessa delar är dock till en E38 om man litar på sidans överskrift. Men det borde ju finnas även till E32. Vem är åf. för Hartge i Svergie ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.