AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
952

Vågar man plocka ut passagerarstolen ? e36

sc
217
scalare
325 coupé -07
Tjena. Ska iväg på en drifting tävling i helgen och tänkte därför att jag skulle plocka ur lite onödig vikt =)
Tänkte höra om det var några problem att plocka ur passagerar stolen? Isof hur gör man? Antar att den sitter bultad under?
Har även läst någonstans att det ska vara nå airbag tjaffs vid stolen? Eller i ?
Vill inte ha en lysande lampa igen =)
sc
217
scalare
325 coupé -07
Kan ju få tippsa om lite annan viktbesparing man kan göra också =)
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
airbagen skulle väl möjligen börja krångla eller har jag fel .. det gjorde det i farsan 523 ia -97
sc
217
scalare
325 coupé -07
Ok, vågarsig fasiken inte på att plocka ur den då. Är så drygt när man måste in och nollställa airbag lampan =/
Andra förslag på temporära lättningar tas gärna emot dock =)
Airbag lampan tänds om passagerar stolen tas bort , om det finns en Airbag sensor i stolen. Den släcks när du monterar tillbaka stolen.

Stolen sitter med 4st muttrar och är jätte lätt att plocka ur.
Passa på att släng ut allt i bagaget, reservhjul m,m.
sc
217
scalare
325 coupé -07
Allt i bagaget ska kastas ur. Steg m.m.
Men om airbag lampan väl börjat lysa så slocknar den väll itne när man åtgärdat anledningen till att den började lysa?
Var iaf så när jag plockade bort ratten och fick den att lysa en gång. Sen var jag tvungen att åka in på bmw så dom nollstälde felmedelandet.

Verkar ju onödigt att behöva vara med om det igen =/
sc
217
scalare
325 coupé -07
Men om airbag lampan väl börjat lysa så slocknar den väll itne när man åtgärdat anledningen till att den började lysa?
Var iaf så när jag plockade bort ratten och fick den att lysa en gång. Sen var jag tvungen att åka in på bmw så dom nollstälde felmedelandet.

sc
217
scalare
325 coupé -07

ta bort baksäten också..
sc
217
scalare
325 coupé -07
Det är redan planerat. Dock vet jag inte hur man får bort ryggstödet? Har iufs inte kikat på det än.. Får bli imorgon =)
Måste få ur skotern ur garaget först =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.