|
|
|
|---|---|
|
Hej och hallå. Jag har införskaffat bremboskivor fram och Ferodobelägg. Varje gång jag smygbromsar så tjuter det. Jag har kanske kört 100 mil sen jag monterade det. Hur blir jag av med tjutet? MVH / Johan | |
|
Hej på dig. Jag har samma problem på mina bromsar fram på M5:an. Tror det beror på att skivorna är större. Har bytt till 95:ans bromsar på min. |
|
|
Är det ferodos racingbelägg så saknar de skrikdämpplattor, Det är likadant med mina pagid på m3:an. Keep up the good work! |
|
| OKej...då är det inte mycket att göra åt saken. Bra bromsar skriker =) | |
| Sätt kopparpasta på alla anliggningsytor. Bör väl minska skriket en aning i alla fall. | |
| inte på skivan va? det är ju där det låter ifrån. | |
|
Nej kopparpasta på skivorna är ingen bra idé! :-) Skriket uppstår av vibrationer från de andra anliggningsytorna. |
|
| som? | |
| kolla med B-tema, dom säljer Skrikdämpningsplattor universal. Dom kanske kan passa??? Länk | |
| Om ni vågar testa så kan man ta en bit silvertejp på baksidan av beläggen. Funkar för taxi o det är ju bilar som går både hårt och långt. Brukar bli tvär tyst. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kopparpasta på baksidan av beläggen mot kolv och ok är praxis för att slippa "volvobromsar" ///MVH Hasso Länk |
|
T.ex klossarnas anliggningsytor. Skrapa ren ytorna i hållaren med en kniv. (klossarnas egna kontaktytor mot hållarna kan man fila lite så att det börjar blänka metall). Kan vara bra att fixa bromskolven också, spraya lite lite 5-56, WD40, eller nåt rostlösande/smörjande vätska (som inte skadar gummit i damasker etc.) Alla ytor där metall ligger mot metall tycker om lite kopparpasta. Vissa belägg har reda n"anti-skrik-plåtar" (mellan bromsklossarna och bromsoket). När dom börjar bli lite rostiga och skitiga kan man lägga på lite kopparpasta. Kopparpastan är inte snäll mot gummi, då du måste torka bort eventuellt kladd med t.ex T-sprit. Bromsbeläggen och skivorna SKA vara rena! Det räcker med lite fett eller annat skit på friktionsytan för bromsen ska få jävligt försämrade egenskaper. |
|
| På skivan...hahaha! | |
|
=) a..why not liksom ! orka plocka ner hela allt igen.. |
|
|
kanske beror på att jag har blästrat oken och pulverlackat allting. inte så mycket smörj utvändigt på dom |
|
|
Ja om dina ok och "allting" är kliniskt rena så lär du få skrik. Smörj upp dom bara, |
|
| ok | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.