AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.000

Hur får jag bort repan?

Visa användare
77
Untouchable_E
Z4 3.0 (ESS TS2) -03
325d E90 -07
Jahapps, första kvällen med nya bilen så skulle jag och några polare glida in efter en skogsväg. Efter att ha kört en bit så hör jag hur det låter *skwiiiieeeeeoooiew* efter ena sidan men reagerar inte destomer på det. Dagen efter upptäcker jag att det är en lång jävla repa över båda högra dörrarna :´/ Bilen min är grymt fin i lacken och jag vill försöka fixa till detta så snabbt och enkelt som möjligt, men hur? Det är en rätt djup repa :\

Skulle det kanske gå att polera till den lite så att den inte syns lika bra? Jag menar jag orkar inte lacka om dörren, bilen är ju ändå 16 år gammal så det känns inte så värt...
273
Pärlan
BMW 523i -96
rubba och polera. Har repan gått så djupt att det är en reva i färgen måste du lacka dörrarna. / J

BMW - För att det känns rätt!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Funkar inte rubbing, så hör med nån lackerare. En lackverkstad här i stan gjorde underverk med mina stenskott och en djupare repa jag hade, utan att lacka om alltihop.

BMW CS #5206
Hör med nån lokal rekondare det kanske går att våtslipa ner repan, ett billigare alternativ till omlack ! inte värt att lacka om en så gammal bil om den är inte är väldigt fin för övrigt förstås! Det kanske kostar ett par hundra eller nåt ! Lycka till
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Håller med föregående talare, våtslipning och därefter en rejäl polering.
Det borde funka om inte repan är ned till grundfärgen vill säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.