AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.538

vart Köpta nylon till att svarva bussningar ?

vart hittar man det på för firmor... eller kan det bara tänkas finnas på special firmor,,, mvh
Vilken mekanisk verkstad som helst skulle jag säga har Nylon på hyllan.

Ta med en påse bullar och det glada humöret. så löser det dig skulle jag gissa på..

Men varför Nylon?

Läs gärna här för mer av min åsikt
Länk

/Anton
köpte en uppsättning nylon bussningar. väldigt nöjd med det .. stenhårda oxå;)... bara en fråga vad andvänder en verkstad nylon till,,, jag tippade på att det var typ hobby affärer eller nån sort plast å grejs affär som hadde sånt,,, men jag får kolla litte.
En mekanisk verkstad använder till allt möjligt.
Vad använder dom stål till? ;-)

Livsmedelindustrin använder stora mängder Nylon likaså sjukvården.
Det är tex inte magnetiskt och väger inte så mycket heller.
Det kan i vissa fall, beroende på kvalitet, ta åt sig vätska vilket inte gynnar användning på en bil tex..

Nylon är inte det sämsta materialet att använda, men det finns bättre. Det var det jag ville klargöra med länken jag postade.

Sen en fråga: Har du sedan du skrev första inlägget här i tråden på 15 minuter köpt en uppsättning bussningar?
Varför fråga då öht?

/Anton
jag har köpt nylon silentblock diff bussningen motorkuddar å växelåds kuddar... jag vill ha till länkarmarna ev fler,,, å vill inte lägga utt 1000:- på 4st små till länkarmana ,,, dom är ju rätt lätta att göra med en svarv... men men,, får kolla nån stanns,,,
Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
Tror du nylon håller till länkarmarna? ...dom vrider ju sej o det borde väl slita ganska rejält på nylonet??
...OCH stagen!
får ju ha en hylsa innuti hadde jag tänk oxå... men men... jag tror det håller,,, ialle fall med en hylsa i.
får ju ha en hylsa innuti hadde jag tänk oxå... men men... jag tror det håller,,, ialle fall med en hylsa i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.