AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
755

Touring utan fälgar på Theanders i Lund

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Körde förbi Thenaders i Lund i morse och utanför på parkeringen stod en svart 530dT E39 uppallad på två betongplintar och utan hjul. Den aktuella bilen har nog stått där någon vecka eller två för den stod på samma plats sist jag var där. Ni som bor i Lund har kanske sett den i stan för den var rätt läcker med M-sportpaket och M5-fälgar från E60.

Tillvägagångssättet var att slå in vänsterbakruta och ta sig in den vägen. Alla prylar i bagaget (kartonger såg det ut som) skickade till framsätet och därefter kunde tjuvarna ta sig till bagaget och lyfta golvet för att komma åt hjullåsadaptern. Sen går det ju rätt snabbt att avlägsna fyra hjul. Gissar att bilen har fått en hel del skador undertill eftersom betongplintarna stöttade bilen ungefär under framstolarna och bakänden av bilen var i marken. Såg även ut att var skador på vänster bakdörr utöver att glaset var krossat.

Trist historia men en sak är säker...ska man ha sin bil på verkstad över en natt eller flera så ska den i alla fall inte stå ute på det sättet.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Theanders heter dom givetvis :)

___
//Ulf
Var det en kundbil eller Theanders bil?

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En kundbil som förmodligen är där för service eller reperation. Deras egna bilar kör dom in i hallen över natten...

___
//Ulf
Kunden får väl full ersättning för hjulen eftersom bilen stod på bmw?

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Borde väl täckas av ngn försäkring som de har?

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Mr Magic
Otroligt irriterande :-(
Jagar fälgar själv men köper inga beg utan kvitto.
Hoppas inte fälgarna dyker upp på autopower!!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.