|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska investera i en vaxmaskin av dubbelrondelltyp. Alltså en polermaskin med två stycken huvuden. Ska använda den till hobbybruk men vill ändå ha en rejäl maskin, som samtidigt helst inte får bli alldeles för dyr. Har panelen några tips att komma med?? (gärna länkar till olika maskiner - om möjligt) | |
|
Sök på Rusta och du har att läsa resten av veckan. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Länk Hittas på plats nr. 16 under rubriken hetaste 100 här på forumet.:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag satt och surfade lite igår.. Man kan ju välja på Rustas eller Micros maskin, de kostar ju nästan samma pengar (499 / 399). Är det någon skillnad på dem? /Marcus |
|
| Eller så åker man till biltema och köper en likadan för 298:- Länk | |
|
Tackar alla för infon. Slarvigt av mig att inte använda "sök".... Ska inte hända igen, lovar... |
|
|
Någon som testat Biltema maskinen? /Manray/ |
|
| Tror rob_t_j72 har provat: Länk | |
| Biltemas verkar faktiskt aningen lite bättre eftersom den har varvtalsreglering som inte dom verkar ha (ivarjefall inte rustas), annars bör det vara samma maskin. | |
|
Biltema i Uppsala har endast ett demoexemplar kvar :( Jaja, man får köra på med min 3 år gamla Micro-maskin istället |
|
bustorp |
Tror inte att hastighetsregleringen har så stor betydelse på en sån "kraftlös" maskin. Lägre hastighet än fullt kommer nog inte till användning vid vanlig finpolering/lackskydd på bilar. Kan kanske vara till nytta på mjuk plexi eller liknande ömtåligare material. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Jag är helt nöjd med Biltemamaskinen! Mvh |
|
|
Jarre: Berätta mer, hur fixar du det? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| har rekondfirma, med bra inköp kontaker | |
|
Men frågan är: Är det verkligen värt pengarna trots den bra rabatten? Även Cyclon går sönder, kanske lättare att få tag i reservdelar till men dessa lära kosta lika mycket som en ny Biltema-maskin. Såvida inte Cyclon gör ett bättre jobb så finns det ingen anledning att spendera så mycket pengar enligt min åsikt. /Marcus |
|
|
Som privatperson är det väl lite väl "overkill" att köpa en maskin för ca 4000:-. Hur ofta använder du den per säsong? Kanske två ggr/bil och år. Nä, spar pengarna och köp en billigare. Sedan åker du på semester för pengarna som blir över..:) " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| Håller inte med resonemanget, cyclo är en mycket robustare tystare samt bättre kvalite´. Har aldrig hört att en cyclo gått sönder under normalt användande. Skall du köra rubbing med maskinen kan räkna med lager byte på dessa billiga kopior. Kört ca 500 bilar u.a på denna maskin.Köp istället en ordentlig tillsammans med en kompis eller dyligt. Skall man resonera som er varför åka dyr BMW när man kan åka billig Skoda den tar ju sig från A till B också!!! Eller??? | |
|
jarre: Som privatperson så rubbar man nog inte 500 bilar, men jag håller med om att lagren redan låter som om de skurit! =) Mvh |
|
| Lagerbyte går på ca 600-800 :- 4 st lager SKF. samt ett tips byt till gummikabel 2 ledad utan jord, plastkabeln repar bilen samt gör den ca 3 m lång då räcker den nästan hela bilen (ps. på kopior) | |
bustorp |
Var reparerar man en Cyclo om den skulle gå sönder? Ingen reparation på en sådan kan bli billigare än en ny Biltemamaskin för 298:- med ny garanti väl? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| kolbyte och byte av brytare samt byte av kabel är lätt medans lagerbyte lite besvärligare kan behövas avdragare. Tyvärr är biltemas lager totalt kass klarar inte rubbning trasiga lager efter ca 5ggr. funkar till vaxa men inget mer. Klarar inte belastningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.