|
|
|
|---|---|
|
Vilka E30 har dörrsidor av tyg och vilka har dörrsidor av konstläder? Finns det någon logik bakom det hela? ___ Läs begagnatguiden! Länk | |
|
Om jag har förstått det hela rätt, så är det snikmodeller och lyxmodeller som har konstläder-dörrsidor. Alltså 316, 318 snik och 320, 325 med skinn... Hur logiskt som helst.. Eller...? Tyg i dörrsidan har väl bara is 16V medan 320, 325 har plysch i dörrarna? OT - är det någon som vet om det någonsin funnits blått skinn i någon E30? Eller rättare sagt om någon sett någon bil med det? |
|
|
oki tackar för svaret! ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Blått läder till e30 heter: 0293 Indigo Riktigt läder satt endast i sexorna och M3 medan fyrcylindriga modeller fick hålla till godo med konstläder. Sexor med tygklädsel och design edition har har tyg på dörrsidorna. Sport edition samt Motorsport cabrio har dörrsidor av riktigt läder övriga har konstläder. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Tryggve, Du verkar ha stenkoll på E30, men jag har blå inredning (plysch) och den vill jag minnas heter Pacific... Har Du sett någon E30 med blått skinn? | |
Hälge |
Jag har aldrig hört talas om att någon E30 har äkta skinn i dörrarna, samtliga E30 varianter har väl galon/konstläder som dörrbeklädnad, likaså är det konstläder på stolarnas sidor samt bakstycken. Har själv en fyradörrars E30 med lyxvarianten av klädsel, grå silverplysch med inlägg av plysch även i mitten av dörrsidorna, samtliga fyra dörrpaneler är tillv i galon. Har tidigare jobbat en del med omklädsel av stolar till bl.a E30. Har som sagt aldrig tidigare sett en enda E30 med dörrsidor i äkta skinn. Vill man ha dörrsidor i äkta skinn så får man nog först kliva upp till lite dyrare lyxvarianter av BMW typ 750 m.fl. |
|
mr.christian > Alldeles rätt din inredning heter 0252 Pacific. Jag har endast sett blå skinninredningar i Tyska annonser. Hälge > I så fall har du aldrig haft turen att klä om en Sport Edition eller en Motorsport Cabrio, båda dessa utgåvor var såldes mest i Tyskland. Dörrsidor av äkta skinn finns till e34 M5 bl.a. Självklart är delar av både stolarna och dörrsidorna i galon, det är inlägget i mitten dörrsidan jag talar om. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Bildbevis ;) M3E30 Cab: Länk 325i Cabrio Motorsport Edition: Länk |
|
Hälge |
Det kan nog stämma att enbart inlägget i mitten av dörrpanelen är av äkta skinn. Dock så kallar ej jag själv detta för äkta skinndörrsidor, då hela 80% består av billigt galon. |
| På min cab med M-Technic är hela dörrsidorna klädda med skinn. | |
|
Var på jakt efter läderklädda dörrsidor till en 4 dörrars 325 för nåt år sen. Sökte igenom ETK men fick till slut ge upp med slutsatsen att läderklädda dörrsidor aldrig funnits till 318i-325i, bara till M3 och cabrio. Klistrar in resultatet: Dörrsidor/sidopaneler med tyg i mittpartier 318i - 325i (mönstret har varierat under åren) 318i - 325i edition (speciellt tyg) Dörrsidor/sidopaneler av konstläder 318i - M3 med den vanliga läderklädseln (bisonläder) 318iC - 325iC med den vanliga läderklädseln (bisonläder) Dörrsidor/sidopaneler i Walknappa läder med det trefärgade M Tex tyget i mittpartier Alla M3 Cesotto/Ravaglia edition Alla 325iC M Technic (motorsport med optionskod 771) M3C 04/89- Helläderklädsel i Walknappa (läder på dörrsidor/sidopaneler, handtag, mitt- och tunnelkonsol, framstolarnas baksidor) Alla M3 med Walknappa läderklädsel Alla 325iC M Technic (motorsport med optionskod 770 och 798) Alla M3C med läderklädsel Guess what? Ca 8000 spänn vill BMW ha för en ny dörrsida i Walknappa läder till e30. Buffelläder fanns aldrig till e30 bara Bisonläder och Walknappa (får) Hur var det med Alpina bilarna? Hade dom läder? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.