|
|
|
|---|---|
|
såg denna annonsen Länk här på autopower... är dom till E34 som heter supersport något att ha?? vad finns det mer för förslag till bra pris? //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk | |
| Har hört att de e rätt mjuka de satserna men aldrig provat dem själv.. ac schnitzer väghållingsstas ska det vara haha :D | |
|
Är väl lite skillnad på priser mellan dom också :),så annat vore väldigt konstigt... Men undrar också va dom har för egenskaper,har också vart inne på dom... |
|
|
Har kört med FK i två säsonger nu på min E36 coupe. Kan mkt gott rekommendera dem... Prisvärda! Hårdheten är bra avstämd för en "sportig vardagsbil"... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
Ulke |
Om det är körbarheten du är ute efter i första hand, så hoppa över denna lågprismodell, det enda det kommer att generera dig förutom jobb och lite mindre klöver i lädret är besvikelse...... Besvikelsen sitter i att ett par nya /friska originalstötdämpare ger dig bättre väghålning/körbarhet än detta prispressade masstillverkade bråte.... Köpte av snålhet till min andra bil för ett par år sedan (även det en bmw)....slutade med att jag avmonterade sakerna och sålde vidare efter bara 2 veckor... Jag rekommenderar dig att du lägger lite mera pengar på din "älskling" och köper antingen ett kit från Bilstein (PSS), är inte så fruktansvärt dyra (riktigt bra pris om du beställer via Ebay i USA eller tyskland) Eller ett kit med kvalitetsfjädrar från antingen Eibach eller H&R samt kombinerar det med stötdämpare från KONI (Ställbara) Nu kanske ni tror att "jaja bara rekommendera svindyra saker utan belägg är väl enkelt", men faktum är att om man lägger lite jobb och söker efter dessa märken/kit så skall det visa sig att det blir inte så mycket dyrare i slutändan...... 4 ställbara/kortade KONI köper man ex.vis från usa för cirka 500$ och sambeställer H&R fjädrar för cirka 120$ detta plus frakt slutar runt 700$ vilket blir strax under 6000SEK.......Då har du både rätt utseende och en väghållnig som anstår en BMW... mvh Ulke |
|
Tack för svaren.. :-) kom gärna med fler alternativ.. Jag är inte ute efter det billigaste vill ha kvalite till bra pris.. Ulke: tycker faktiskt att 6000 är ett rätt bra pris på 4st ställbara och fjädrar..har hört att KONI ska va rätt bra me.. va e på ebay, usa jag kunde hitta dom? //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
|
Beställer du själv från usa så kan det bli lång väntetid. Kan hända om du beställer igenom en firma typ bildesign också, men då slipper du själv att kontakta/leta upp paket som har kommit bort. Bara ett tips! Säger inte att de blir väntetid. Kan gå fort också. Har varit med om båda. Glöm inte tull+moms på grejerna. Jag brukar räkna på 1,4-1,5 ggr de belopp grejerna kostar så får jag ungefär den summan allt slutar på. |
|
|
Oki.. tack för utipsen.. ska tänka på d.. ang väntetid så e d lugnt än så länge.. Jag har inte brott... :-) //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
Ulke |
Har ännu så länge aldrig betalat någon moms när jag beställt varor från USA, och tullavgiften är marginell på sådana saker... mvh Ulke |
|
Ulke: Har sluppit undan nån gång jag me. Kan ju ha otur. Blir ju ett pålägg på ca 35% tror jag. Tull är väl ca 10% eller nåt?? Bara så ni som tänker beställa från staterna är medvetna om att det kan bli lite dyrare när storebror ska ha sin del |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.