AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
865

Byte av bakvagns balk

PC
3
PCK
Bmw 320 -86
Har råkat ut för en sönder rostad bakvagns balk. (som många andra.....)
Nu till problemet:
har lossat bultarna som håller i balken plus allt annat som ska göras innan. de jag undrar är hur jag ska få loss balken då den har ärjat fast i silenblocken och vägrar ramla ner. har provat med allt ifrån kofot till special avdragare men den sitter fast i bultarna å fjädrar som gör det svårare.....

någom som råkat ut för detta och kan hjälpa till???
Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
Stick in ett rör eller något i hålet i bussningen o sen e d bara o banka o dra den i sidled fram o tillbaka...kan ta en stund men tids nog släpper det nog. Så gjorde jag på min i alla fall. Mycke 5-56 eller liknande gör nog sitt till oxå!
Lycka till!
PC
3
PCK
Bmw 320 -86
Du menar ett rör som passar runt bussningen eller??? De börjar luta åt att borra ur gummit å få loss den på de viset.
tack för tipset ska se om de går...
Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
Nej...i hålet där bulten satt...
PC
3
PCK
Bmw 320 -86
Det är de som e problemt. bulten sitter fortfarande fast å balken hänger i bussningen under bilen. att trycka i och ur bussningen i balken är redan gjort på en annan balk. som jag ska ersätta istället för den gamla.
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Slå bort bulten o använd ett rör som ovan beskrivit!

Bulten sitter fast endast med splinesade spår, montera mutter jämnt med bulten (för att inte skada gängorna), dra inte åt mer, o slå sen ur bulten, när bulten släpper lossa muttern o slå ur bulten helt!

Sen använder du ett lämpligt dorn, bult eller homogen stång att bryta inre hylsan i bussningen med!

///Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.