|
|
|
|---|---|
|
Har råkat ut för en sönder rostad bakvagns balk. (som många andra.....) Nu till problemet: har lossat bultarna som håller i balken plus allt annat som ska göras innan. de jag undrar är hur jag ska få loss balken då den har ärjat fast i silenblocken och vägrar ramla ner. har provat med allt ifrån kofot till special avdragare men den sitter fast i bultarna å fjädrar som gör det svårare..... någom som råkat ut för detta och kan hjälpa till??? | |
|
Stick in ett rör eller något i hålet i bussningen o sen e d bara o banka o dra den i sidled fram o tillbaka...kan ta en stund men tids nog släpper det nog. Så gjorde jag på min i alla fall. Mycke 5-56 eller liknande gör nog sitt till oxå! Lycka till! |
|
|
Du menar ett rör som passar runt bussningen eller??? De börjar luta åt att borra ur gummit å få loss den på de viset. tack för tipset ska se om de går... |
|
| Nej...i hålet där bulten satt... | |
| Det är de som e problemt. bulten sitter fortfarande fast å balken hänger i bussningen under bilen. att trycka i och ur bussningen i balken är redan gjort på en annan balk. som jag ska ersätta istället för den gamla. | |
|
Slå bort bulten o använd ett rör som ovan beskrivit! Bulten sitter fast endast med splinesade spår, montera mutter jämnt med bulten (för att inte skada gängorna), dra inte åt mer, o slå sen ur bulten, när bulten släpper lossa muttern o slå ur bulten helt! Sen använder du ett lämpligt dorn, bult eller homogen stång att bryta inre hylsan i bussningen med! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.