|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 730 automat startar inte. Jag vrider om nyckeln, men inget händer (altså inte ens klick, klick, klick ljud). Batteriet är OK och parkeringsläget är i. Jag gissar på kontaktstycket till tändningslåset efter sökning i forumet, men jag vill eleminera att det inte är ngn säkring som jag missat eller startrelä eller liknande innan jag börjar riva i instrumentpanelen. Det lustiga är att jag har exakt samma problem med min andra Nissanbil, suck!!! Tacksam för snabbt svar. /CC | |
|
Välkommen till forumet! Lyser det även "P" i displayen? Har du provat med spaken i N? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja det står P. Samma problem om jag har normalen i. /CC |
|
|
Är det någon som vet var startreläet sitter på denna modellen, så man kan lyssna ifall det reagerar eller inte? Har tyvärr ingen svensk instruktionsbok som pekar ut detta. Det skulle vara skönt att kunna eleminera startmotor, relä och ev säkringar innan jag kollar på tändningslåset? Min tyska är inte vad den borde vara heller, så beskrivningarna på alla säkringar och burkar är bortkastad på mig. /CC |
|
|
Hej! Jag har nog fått samma fel på min bil!! Oftast startar den utan problem men ibland är den helt död!! Jag trodde att det berodde på carguard larmet i början, ( att det var någon startspärr som spökade) men nu har det hänt att bilen "dör" även under färd!! Det händer ingenting när man gasar och sen blir man stående...och den vägrar att starta igen! Väntar man en stund och försöker igen så KAN den starta men inte alltid!!! OM det skulle vara någon form av stöld/start-spärr så borde det ju vara en viss tidsbegränsning innan man kan starta igen, men min kära lilla vagn kan vara tjurig alltifrån 10 minuter till flera dagar!! Har vid något tillfälle fått upp "getriebsanleitnung" i displayen!! Växellådan??!! Och varför står det inte så varje gång som den vägrar starta, i såna fall?? Bortsett från startproblemen och de två-tre gånger som den dött under färd, så går den som en klocka och inga felmeddelande syns !!! Fick ett tips om att det kan vara bränslepumpsrelät men ingen verkar veta säkert! Har ochså fått tips om att öppna tanklocket för att det inte ska bli vaacum men jag tyckte inte att det blev nåt bättre! NÅT FÖRSLAG?? NÅGON?? mvh Bruttan |
|
| Länk Vet inte om länken fungerar, annars kollar på denna sida: Gör-det-själv/mekartips och då reläplacering E32. | |
|
Har samma problem, hittade du någon lösning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.