|
|
|
|---|---|
|
Hej, surfade runt på blocket och uppmärksammar hur lågt priserna ligger på BMW, och hur högt dom ligger på "budget-bilar". Vet att detta varit uppe förr, men här har jag 2 exempel och jag vill att ni förklarar för mig hur det kan vara såhär vad gäller priserna på dessa bilar. Honda Accord -95, ABS, El-hissar/speglar, 18k mil: Länk BMW 523 -96, ABS, ACC, antispinn, El-hissar/speglar, C-lås, LM-fälgar, servo, stereo, Sv-såld, 22k mil: Länk Båda är till salu hos handlare. BMW:n är nyare, mer utrustning, Sv-såld, endast gått lite mer, är allmänt mycket mer och bättre bil, ändå kostar Hondan 16000 mer! Hur!? | |
|
Hoppas inte du legat vaken och funderat på detta, då det inte är det minsta konstigt. Hondan är prissatt helt åt skogen och BMW:n är det inte. Jag kan ge dig en total motsats om du vill: Honda Accord -95 39 000 kr Länk BMW 523i -96 119 000 kr Länk End of the tråd. |
|
| Jo det är klart det finns enskilda fall, men i överlag så är det väldigt mycket så att Japs bilar kostar likvärdigt med en BMW. Har sett t.ex. Toyota Corolla -95 som kostat lika mycket som en E38-96 o.s.v. | |
|
Det kostar med kvalitet. :-) Skämt o sido. Japanarna står lägre än BMW, inget snack om det. Flåklypa |
|
| importen pressar priserna, mätarskruvningsnojjan sätter grillor i huvedet på folk, skräcken för bakhjulsdrift, samt allt det där svindyra som folk tror händer med en BMW. Dessutom så vet "ju" alla att en BMW exploderar vid 20000 mil. Oj, oj, oj... Honda är fina framhjulsdriva oskruvade ekonomiska bilar, lite lagom sådär. ;) | |
| Graffe - Du menar alltså att dina länkar är representativa medan mina är "enskilda fall"? Tillåt mig hävda motsatsen. Om en Corolla -95 kostar mer än en 7-serie -96 så är det någon som tänkt VÄLDIGT fel i prissättningen och definitivt inte ett mönster som går igenom hela marknaden. Corollan ska inte kosta över 40 000 hos handlare medan en E38 är svår att få under dubbla priset hos handlare. | |
| Nej jag menade självklart att mina länkar oxå var enskilda fall. Uttryckte mig lite slarvigt kanske. | |
|
En arbetskamrat till mig sålde just en sådan Honda, Accord röd-95 med 12-13000mil i juni för 19tkr med fungerande A/C, så kontentan detta är ockerpris, endast en person som varit inlåst i 8år utan kontakt med omvärlden köper för begärt pris! Mvh Stephan |
|
|
Jag sålde min Toyota Carina E -94 (automat) med 15500 på mätaren för 27.000 i somras. Jag tror att folk kan vara livrädda för BMW för att dom tror att reservdelar kostar hur mycket som helst. Men det är ju samma priser om inte billigare än till min gamla Toyota. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Volvo anser jag vara den bilen som har bästa begagnade priser. De sjunker väldigt lite i pris och är generellt lättsålda. Speciellt 850, eller V70! Svenskar älskar Volvo! ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.