AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.217

Hur kolla om de tär fel på LMM (M5 E34)?

Tu
150
Turbokåt
3231 (e26) -96
M535 (e28) -87
528i (e28) -85
528i (e28) -83
518i (e28) -83
Tänkte höra om jag på nå vis kan kolla om det är fel på LMM på en M5 E34 -91, alltså S38B36. Vilka värden ska det var om jag mäter med en multimeter mellan olika stift tex???
Motorn går bra på tomgång och om man segar upp den på varv men gasar man till "häftigt" så får den inte nå soppa å hänger inte med.
Om man rycker sladden till den...hur ska den då reagera om den fungerar/inte fungerar???
Kanske fel avdelning men det kan väl kallas trim då jag funderar på att stoppa motorn i en E28.

///Jimmy "Kjelle" Larsson
PM Racing
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

mät parallelt spänningwn från lmm med en multimeter. Spänningen bör öka beroende på lasten. 0-5v bör den ligga i mellan.

Jag mätte på en E36 316 med M40 motorn, där fick jag värden kring 0,7v till 4,2volt beroende på lasten.

Hade fel på min LMM, och bilen gick som en påse skit, allt va upp ner o ner när det gällde gasa/tomgång! Röck ut LMM kontakten till LMM och bilen gick som den skulle igen, dvs bra tomgång osv... Dock går den ju inte optimalt då! Men den borde gå som vanligt om du har fel på LMM och rycker bort kontakten, Men dock med felaktiga värden mm!

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.