|
|
|
|---|---|
|
Mina "nya" fälgar har börjat flagna lite har jag märkt. Finns det nått sätt jag kan åtgärda detta eller måste jag lämna in dem till en fälgfixare? Mvh Oscar | |
|
På vilket vis har dom börjat flagna? Yttre åverkan, eller trillar bara färgen bort? Är fälgarna nya skulle jag helt klart reklamera. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Köpte en bil som nyligen hade skotts med nya 17" M5-kopior och när garantin började närma sej sitt slut så hade ena fälgens lack börjat flagna, alltså släppa. SÅ ja ringde å reklamera den å d skulle inte vara några problem. De som däremot var problemet var att alla fyra fälgarna, nu när garantin gått ut med två månader, har börjat flagna ORDENTLIGT! Ser riktit förjävligt ut... Så då blev man gode less... å va fasiken kan man göra, inte ett skit! Tur ja inte betala nå pengar för fälgarna iaf.. Nu undrar ja om det är nån som vet hur man på ett bra å smidigt sätt får bort lacken där som sitter på dom? Högtryckstvätten klarar då inte å ta bort tillräckligt för att det ska vara motiverat. Däremot kanske d finns nå medel som gör att lacken släpper lätt? Vågar man använda typ tinner eller lacknafta på en alufälg?? - Smakar det så kostar det, tyvärr! - |
|
| Lämna in fälgarna för pulverlackering, inget annat håller i längden. | |
|
nja men man borde ju kunna ta bort lacken där så bara aluminiumet e framme.. Går d lr måst man ha en skyddande lack för att alu inte ska oxidera så hårt? För de spelar mindre roll om lacken e där lr inte.. bara den e helt borta isf å inte flagnad som den e nu.. - Smakar det så kostar det, tyvärr! - |
|
| Känns lite surt. Undrar vad det kan kosta att lämna in samtliga fälgar för pulverlackering. Inget som känns aktuellt just nu iallafall för så illa är det inte. Men till våren får det nog bli så. | |
|
Kan meddela att salt över vinterhalvåret på fälgar inte är någon höjdare. Jag vinterförvarade mina fälgar hos en däckfirma, och eftersom jag åkte dit mitt i en vinterstorm med saltiga vägar ville jag tvätta av fälgarna innan de förvarade dem. De lovade att göra så, nu i våras så såg de inte speciellt roliga ut. De kan på sin höjd ha sköljt vatten på dem (tveksamt). Såklart så hade de inget minne utav att det skulle tvätta fälgarna när jag plockade ut dem i våras. Jag fick en prisuppgift på att fixa kantstötning, och lacka om fälgarna till mellan 500 till 750 per fälg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.