|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hmm för en som för nuvarande sitter fast i USA så får jag ingen riktigt koll på vad programmet faktiskt innehöll. VIssa säger bra andra dåligt, vilket ju givetvis är en naturlig reaktion. Men här kanske är någon som skulle vilja ge en snabb, relativt opartisk, resumé av programmet så man får lite koll på upplägget och så. givetvis även styrkor svageheter om någon sponant kommer på något (utöver det jag läst i tråden givetvis). tack på förhand. mvh/erik |
|
|
Någon som vet när reprisen går? Annons i tidning i Kairo: "Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn" |
|
| Helt klart sevärt skrattade lite och dem hade kul inslag,M6 JA tack,intevjun i bak sätet var kul... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Topicstartaren ahlstedt verkar ha Mach 1an stående i "sin" källare" med det erkänner väl han aldrig :) även om han visste om det . Tyckte programmet var OK än så länge, tur man slapp grisen till hundskrälle som han brukar släpa på nått hemmapulprogram. Fotbollsmatchen var riktigt kul, nått man absolut skulle vilja testa. Får väl se om det blir flera hyggliga avsnitt. ///MVH Hasso Länk |
| Jag kände faktiskt igen "mitt" garage på direkten. Det syns sällan några bilar däremot så så är det en hel del "lakris" på gatan, nu vet jag varför. | |
| Tycker programmet var klart sämre än MJ, men bättre än Prestanda, Mera Motor etc. | |
|
Kan bli bra. Positivt var det annorlunda tilltalet och M6-testet var ganska givande. Negativt: för mycket kringstory som det numera är i alla TV-program. Varför hålla på och jiddra en massa rockhistoria, även om det sker i en vilt sladdande Mazda? Vad är det för fel på att snacka om bilar? Fotbollsinslaget var genialt. Måste ha kostat Toyota en del i lackreparationer och utbytta stötfångare, men vilket reklamvärde! Don't dream it, drive it |
|
|
Jag tyckte totalresultatet var rätt så OK. M6-reportaget var helt OK. Men intervjun av en musiker i baksätet på Mazdan fattade jag inte...de sa ju ingenting om Mazdan alls. Det hade ju varit intressant att få veta lite mer om den nya RX8an. Sedan nämner de väldigt kort att den nya 3-serien kommer som Touring...hoppas de kommer att testa den någon gång. Kenneth Hansens provkörning av Ferrarin var rätt skön faktiskt. Och det var som alltid kul att se ett Topgear-inslag :) Men hur många klipp gjorde de egentligen i inslaget om Petter & Bubbas Top 5-lista...en j-a massa. Trist. / Mvh Joakim Länk |
|
|
Jag tyckte det var lägre än glocalnet. Men jag kommer säkert titta ändå. Tur att man har BBC, annars hade motorsjälen törstat alltför mycket. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ahlstedt: I de lokalerna och huset du jobbar i startade vi Street Crusiers Örebro i slutet på 70-talet. (medlemnr 18) Kvar är tydligen en del av garageverksamheten. Mach 1 ägaren är en fd svåger till min jobbarpolare. Det stog en lika RX8 på Gelleråsen i våras när jag var där, kan det varit samma bil dom "cruisade" runt i på tvären, rätt snygg vagn inte så ofta man ser dom. M6an måste man försöka få se live vid nått tillfälle som passar, verkar vara en sjuhelsikes bil. Och nu förstår jag varför en del herrar på detta forum var helt lyriska efter en dag på Mantorp med Ferrari 430, man tycker ju att det skulle vara svårt att imponera på en kille som Hansen, och kul att se honom mera vardagligt istället för trätandet med sina konkurrenter på sportspegeln :) ///MVH Hasso Länk |
| Angående RX8an, den är inte ny på något sätt och har redan testats i de flesta motorprogram vid det här laget. | |
|
Motorjournalen och Peter Sundfeldt, kom tillbaka!!! Värre dynga än Autobahn är svårt att hitta. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Håller med, sådan inlevelse och passion till bilar som Peter Sundfeldt har är svår att matcha. Men även resten av motorjournalen är bra även om joppes inslag kan vara lite tveksamma ibland. Mera motorjournalen !!! Mvh //Sibbe Länk |
|
|
Tyckte programmet var rätt skoj faktiskt - även om det inte finns nåt substitut för Peter S... Lite nya vinklingar med intervju i baksätet på en RX8:a på tvären. Men varför inte mer "bilsnack"? Skönt att slippa Trafikmagasinets snusförnuftiga bagageutrymmesmätningar etc. Såklart går det ju inte att jämföra med TopGears påkostade inslag, men som sagt bättre än förväntat. |
|
|
Är det bara jag som saknar Trafikmagasinet med sina snusförnuftiga bagageutrymmesmätningar etc. ? :) Tänk ett helt bilprogram utan reklamavbrott... DET vore något det. Då skulle jag nästan kunna se ett helt Autobahn... nästan... Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Åh nej!!! Jag vill ha Motorjournalen tillbaka!!! Peter Sundfeldt kan ju åtminstone köra bil, det var det ingen i Autobahn som kan. Förutom Hansen och Björck, men kommer de att vara med i alla program??? Det sägs att MJ var ett budget program, men Autobahn måste vara very lowlow budget... Vilket skräp. Det enda som var rätt kul var intervjun i baksätet på RX8 medans Thed Björck sladdar runt. Innehållet i intervjun verkade dock lite väl improviserat. Sedan var förstås TopGear inslaget kul. M6an var härlig, men en sådan bil måste ju testas av någon som verkligen kan köra bil!!! Vilket bottennapp! mvh /Jörgen Volle Geschwindigkeit speichert Zeit |
|
|
Tyckte att programmet var pinsamt dålig. På gränsen till att jag stängde av TVn. Att blanda ihop Forester o Legacy under nyhets inslaget tar priset. F.Huldt såg osäker ut framför kameran och programledaren... herregud... Micke K. Länk |
|
Hawar |
Vilket j*vla sk*t program, det enda som var bra var inslaget från TopGear |
haimaul |
Amatörmässigt och okunnigt. Som jag ser det kan bilprogram antingen vara A) konsumentinformation à la Trafikmagasinet, B) även försöka förmedla känslan kring en viss bil och ha glimten i ögat (Motorjournalen när det var som bäst för några år sedan) eller C) tekniknördsdokumentärer om Mercedes-Benz racinghistoria, Maseratis motorutvecklingsavdelning på 50-talet eller hur man kör runt Ringen på bästa sätt. Ofta blir de förstås en blandning av de tre kategorierna. Vad fick jag ut från Autobahn? Jag lärde mig inget, programmet förmedlade ingenting annat heller och som konsumentupplysning var det kass. Det är inte bara en budgetfråga - kunskaper är minst lika viktiga som pengar när det gäller att göra bra tv. Det liknade ZTV för tio år sedan - minus engagemanget och självförtroendet. Nu tänker jag ägna mina måndagkvällar åt något annat och väntar på att BBC ska lägga ut alla sina egenproduktioner på nätet. Det ska vara genomfört senast i december 2006. __ When in this charming car, this charming man... |
| tycker det bara var skit..kommer motorjournalen komma tillbaka | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.