|
|
|
|---|---|
|
Letar vinterdäck till Alpinan. Undrar om vanliga E-39 fälgar passar på en Alpina B10-V8 2001 dvs E39 modellen. Det sitter orginal 19" Alpina-fälgar på så det kanske blir tight med få rum med skivorna till vanliga 16 " ?? Ngn som vet ? /Henrik | |
|
Vanliga E39-fälgar passar men är osäker på om du kan köra på 16". På 540 så funkar i alla fall 16" medan M5 kräver 17". ___ //Ulf |
|
|
Hej, Har för mig att B10´an har samma bromsar som 540 så då borde 16" funka.. Jag har IOFS bara kollat upp B10 3,2 & 3,3 och dom hade samma som 540 i alla fall.. Mvh Jimmy |
|
|
Citat Bimmer8: Precis, det är väl därför fler och fler får upp ögonen för Alpina B10V8 istället som alternativ till M5? - Inga Vanos-problem - Inga LMM-problem - Inga Kopplingsbyten - Billigare bromsaskivor och klotsar (standard 540) Han äger en 99- B10 V8 så släng iväg att mail till honom, han verkar duktig på Alpina.. |
|
| har haft på 16 på min det är samma skivor som 540 och x5 m.m | |
|
Tjena Henrik, Farsans bil eller? Går tyvärr inte på några 16 på den bilen, då får Du slipa ok:en först. Ha de gott och lycka till // Martin (i Växjö) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.