|
|
|
|---|---|
| Hej, har köpt mej en bmw 535 för 1,5 vecka sedan... Växelspaken blir varm (stekhet ibland) på den när man kör, har fyllt på med växellådsolja och det gick i ungefär 2,5 dl, men det hjälpte inte... Nogån som vet vad det är? MVh Niklas | |
|
Det är manuell låda förresten... |
|
| Lådan skall bli varm och det är normalt att spaken blir varm när man har kört en längre runda.. Om den blir stekhet kanske det saknas värmeplåt mellan låda o avgassystem? Sen hoppas jag att du fyllde på vid nivåpluggen så att du inte överfyllde lådan med olja.. Risken finns att packningar tar skada då.. | |
|
jo, jag fyllde på den i nivåpluggen... då behöver jag inte vara orolig nå mer.. för jag har redan bytt bakaxel på den för att den började pissa ut olja, sen skar den för mej på väg till jobbet..de va inte så kul.. det vart en ny från en m5:a :) myket bättre ax men går lite saktare... 240km toppar den nu, men sitter som fastklistrad i baksäte fram till det :) tack för svaret "Plexan" |
|
|
Jag har haft detta problem på min 325 a då va det tätningarna som sitter under damasken som satt löst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.