|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp av en lackguru !!!! Går det att lägga igen sprickan som blir i mellan kaross och spojlerpaket ? Tänkt tempogång: Plasten limmas mot karossen. Super spackel (lite elastiskt) i skarven. Slipning. Sprutspackel. Slipning. Lacka allt. Färg med mjukmedel ? Går detta eller spricker skarven upp igen ? Tacksam för förslag ! /J | |
|
ja du....det är inte lätt det där. Det bästa är att ta lös allt rensa från gammalt lim,spackel osv. om det nu är redan bliven spricka eller om du tänker i förebyggande syfte? Du måste se till att kjolar o stötfångare sitter så stabilt som bara går. Om plasten ligger direkt mot plåten kan du fläska på med ett bra rutlim ,gärna 2 k inna du pressar dit stötfångarn i rätt läge, fixera och kladda inte ut det utan ta och skrapa bort resterna när det har härdat lite, sen tar du och "fingerspacklar" alltså stycker ut spacklet med fingret i en jämn rörelse så du slipper slipa så mycket, använd så lite spackel som möjligt. slipa av och slipgrunda. Man kan ju blanda i lite mjukmedel i grunden och i klarlacken, men jag tror inte det ska behövas om allt sitter så stumt som möjligt. Tänk på att ju mer mjukmedel man har ju mattare blir glansen. //Jocke |
|
|
Hej Jocke Tack för det ! Det är i förebyggande syfte, har inte börjat än. Inte kul att lackera allt och det spricker i skarven några veckor senare. Man eller mes är frågan, he-he. /J |
|
| Det bästa är bara att mjukfoga med en överlackeringsbar fog och vara utan spackel, det är svårare och blir inte lika snyggt, men håller bäst. | |
|
Ok Tack för hjälpen !!! Lägger igen skarven med elastisk super spackel inget sprutspackel. Vilken kornstorlek skall jag slipa med innan jag lämnar in den för lackning? Skall jag bara "grovslipa" och låta lackfirman göra resten eller ? /J |
|
|
Skulle jag lacka bilen skulle jag vilja göra slipningen själv. Men om du vill slipa lite själv, slipa ej med grövre än 120 korn, helst 180 korn. //Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.