|
|
|
|---|---|
|
Någon databoxkunnig som vet om lmm-en på tex. Motronic är på sitt maxläge när man kör på max. effekt med motorn? Jag menar, om inte, skulle man kunna ordna så att man kunde peta upp den lite till, manuellt med tex. wire eller något elservo och få lite mer bränsle och därmed lite fler hästkrafter i motorn. Nisse | |
|
Bättre då att lura din lambda att ge ett för litet värde till din styrbox så att den tror att bilen går magert och fetar på blandningen.. /Niklas |
|
|
Jasså menar du att lambdan (den lilla klumpen efter grenröret) kan styra bränslet även vid max. effekt. Jag trodde den bara användes vid tomgång. Ja i så fall blir det naturligtvis lättare att bara trycka på en knapp och öka på bränslet. Tyvärr är jag helt borta när det gäller databoxen. På -70 talet när jag satte turbo på min volvo P1800 var det redan problem med D-jetronic så jag hade en tryckvakt på insugsröret som gick till ett relä som gav kontinuerlig ström till spridarna över ett visst turbotryck. Tack för ditt svar! Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.