|
Sida 9 av 10
|
|
|---|---|
Johan Strömberg |
Kan 95:an för 7000 gbp vara något Mvh Johan |
Johan Strömberg |
Länk. Sorry glömde länken |
| jäklar du postade just en annons till min drömbil | |
Johan Strömberg |
Du menar den röda med champagne läder???? Den är hur snygg som helst |
|
och gjordes bara 15 st av den + 35 av den i -orinoco-met.- = 50 - "Munich Legends" är ju en legend i sig själv men de är mycket kunniga men också dyra ;) = i allafall vet de vad de snackar om till skillnad från många andra, "champagne-läder" var förresten en standard-option, dvs. INTE 'Indiviudal', däremot är ROSSO RED en speciallack (Sonderlack) - M5touring register |
|
|
den aktuella bilen nr 20/50 "BMW M GmbH - M5 Limited Edition" = en BMW GB 'Individual'-bil har chassis-nr XXXX343 och är mycket riktig en av de 15 st som gjordes i ROSSO RED - enthusiast-bilar i England är oftast mycket välbehållen och kostar därefter, det är kul att prisnivån i England är där den BÖR vara jämfört med Sverige och Tyskland - - man kan komma rätt nära en sådan bil även i LHD-utförande, sök efter en E34 M5 i -calypsorot-met.- med 'champagne-läder' interiör som faktiskt var ett -vanlig- tillvals-alternativ på den tiden - - M5touring register |
|
|
m5toureg: Tack för informationen. Nu är det förhandlingsdags! |
|
|
automania@ Lycka till + låt mig veta hur det går ! Antalet M5touring i Sverige är jag ju 'tvingat' ;) att hålla kolla på ;) !! M5touring register |
|
|
20/50 UK LE i ROSSO RED, så snygg och bra den må vara, för ordningens skull skall det sägas att den INTE är 100% Original eftersom den saknar kontrastlackeringen i 'diamantschwarz-met.' som den bör/skall ha i origina-utförandet - (den är snygg som den är, ingen snack om den saken !) - (eftersom jag kan tänka mig motargument, så skall det sägas redan nu att jag känner till att på broschyr-bilderna har varken den röda eller den gröna en konstrastlackering MEN det beror på att det är INTE handlar om några fotografier på -riktiga- bilar men istället om -photographic images- eftersom några bilar inte var byggda när 'bilderna' till brochyrerna gjordes -det står också att BMW GB förbehåller sig ändringar -, därmed bör alla frågetecken vara besvarade ??;) - M5touring register |
|
fjamsetramsa |
Re: E34 M5 20 Jahre Motorsport Edition here comes some 'useless wisdom' for those who wish to know anyway: "20 Jahre BMW Motorsport GmbH" special edition cars for the 20th anniversay of BMW Motorsport, localized with positiv identification: - in Sweden: 02/20 > converted into a 'track car', nice car but FPRIVATE "TYPE=PICT;ALT=" 11/20 > owned by ex chairman of BMW Club Schweden XX/20 > no plague with number/number not known/ positiv identification by the VIN - - in Germany: 05/20 > positiv ID 06/20 > owner is a member of www.e34m5.de-board 15/20 > positiv ID, sold 2nd hand thru Behrendt-Autohaus Muenchen XX/20 > the 'for sale' car, positiv ID thru VIN - in Luxemburg: XX/20 > the 'damaged' car discussed in this threat, no plague/no number, positiv ID thru the VIN - - PS: is anyone 'out there' another owner of one of these cars or knows someone who owns one ??? any input wud be most welcome, thank you !!! - brgds Karl |
|
Det är tråkigt att de flesta E34 med champagne-inredning är 3,6or - 3,8or förefaller vara väldigt ovanliga med denna fantastiska inredning. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38B12; Jag sparade bilder på en Cosmosschwarz-95 med Champagne, till salu i Tyskland för 3-4 år sedan, jag kan lägga upp bilder i kväll, fick du mitt mail den 6/6? Mvh Stephan |
|
|
Det finns ändå en del M5 '95 med leder champagner. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Jag kikade på mina sparade bilder, som Schnitzer skriver, inte alltför ovanligt, hittade en annan Cosmos "12.94 export till USA" och en Oxfordgün, även den export till USA. Mvh Stephan |
|
|
Stephan, Nej, har inte fått något mail av dig :) prova gärna att skicka igen! Så det är där problemet ligger - jänkarna kniper champagner-bilarna pga. deras förkärlek till ljusbeige skinn. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Lite udda med front från sitt större syskon. Länk |
|
| Holy trådlyft! | |
| över 10 år haha, måste vara rekord. Blir förvirrad ska fronten se ut som 7 serie? | |
|
Det är en E36/E38 front inkl. blinker och framskärmar. Ombyggt av 'Gemballa' (tysk 'bilförädlare som normalt bygger om Porschebilar). Denna bil (plus en E34 M5touring) byggdes om i uppdrag av en BMW handlare och INNAN bilarna överlämnades till första brukaren !! Kostnad DEM 12.000,-- per bil (förmodligen utan delarna eftersom man kan anta att dessa tillhandahölls av BMW handlaren). |
|
|
E38 front är det, E38ans strålkastare och framblinkers. Grill och framskärmar är anpassade medan frontplåt, huv och stötfångare är orörda. Skärmarna är endast rörda i framkant. Första ägaren till Limon ville vara diskret och mer modern än vad öppna strålkastare var i mitten av 90-talet. M5an har mycket speciell Individualutrustning med bortvald kontrastlack, träpaneler Nussbaum högglans och klädselns mitt i velour från E36. En kompis tog in den 2005 så jag känner till den sedan dess. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.