|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
|
Stephan735i@ posta mig -chassis-nrt- så skall vi nog få fram -färgen- på denna (förutsatt BMW har inte slarvat bort dessa uppgifter också, men eftersom det är en95:a bör uppgifterna ligga kvar i ASAP-programmet eller annars i SOWU-programmat hos ZS) - - "20 Jahre"-modell-bilen är handgjord och gjordes bara i 20 ex, en till varje, numerad med samma nummer som den riktiga bilen. Tillverkaren är säker samma som gör BMW's övriga modell-bilar, MINI-CHAMP ? jag vet inte ! - jag har inte sett någon bild på en sådan - |
|
|
stephan735i@ bilhandlare snackar en massa sk..... - neongruen-met. färgkod (262) är en godkänt BMW-färg framtagen till E36 318iCabrio och KAN därmed vara en tillvals 'Sonderlack' som tillhandahölls av ZS - Individual-skylten med bilens chassis-nr samt färgnamn och färgkod bör finnas på högre hjulhus i motorrummet !! - - har Du en bild på bilen ? LÅTER inte snyggt ! du kan väl skicka mig chassis-nrt ändå (altern. på någon annan 540iM/6-vxl) enbart för 'forsknings-ändamål' ;);) M5touring register |
|
fjamsetramsa |
Modellbilen är nog förlorad...vem mer har en likadan bil så man kunde sett hur den här skylten ska se ut invändigt?? |
|
m5toureg: Då kan man köpa en "italienare" utan att få några obehagliga överraskningar. Lite italienska på brädan får ju mig som gammal alfisti att känna mig som hemma. Har blivit erbjuden en -95:a touring på 13900 mil, så vi får väl se... Om jag skickar dig chassienumret när jag får det, så kanske du kan hjälpa mig med lite uppgifter om bilen? |
|
|
automania@ visst kan jag det ! vet du vilken färg bilen har? det finns redan en 'Italienversion' M5touring i Sverige - mycket intressant, hör av dig !! - fjamsetramsa@ få se om jag hitta en bild bland mina underlag men den skall sitta framför växelspaken på konsolen och går ju inte att missa - kommer inte svågern eller farsan ihåg numret ? verkar märkligt ? M5touring register |
|
fjamsetramsa |
Jo fassan har ju yrat ngt om nr 11 men säger ni att det inte stämmer... |
|
m5toureg: Den är silvermetallic med svart skinninredning. Hoppas jag får regbeviset faxat snart, man blir ju lite otålig. |
|
|
automania@ alltså inte -sterling-silber-met.- med blå skinn-inredning som jag hade gissat på ?? M5touring register |
|
|
m5toureg: Borde det inte vara arktissilber på en 95:a? Skinninredningen ser svart ut på dom dåliga bilder jag har fått. |
|
|
automania@ helt rätt > men det gjordes 9 st. 95or i Italien-utförande i -sterlingsilber-met.- som då blev till en 'sonderlack' från Individual - för tidigare årsmodeller var -sterlingsilber-met.- en standardlack utan pristillägg - M5touring register |
|
|
m5toureg: Mailade precis chassienr:t till dig. Du hade rätt angående inredningen, den är blå. |
|
|
m5toureg: Hoppas att du hittar utrustningslistan på den -95:an som jag skickade förut till dig. Börjar bli otålig nu :) //Schnitzer |
|
|
schnitzer@ skickade underlag till dig kl 09:27 idag, bilen har en liten bråkig historia och har förmodligen varit krockad vid ett tillfälle - - automania@ skinn-klädseln är marin-blå, varvid skinn-klädseln av instrumenbrädan och övre dörr-sidor m.m. (!) (utökad skinn-inredning) verkar vara svart - bilen är en av de 9 st. som jag nämde och ingick därmed in en särskild försäljnings-kampagne på initiative av en grupp oberoende BMW-återförsäljare i Italien mot slutet av E34 M5touring tillverkningen, bilen ligger bara 5 chassis-nr från min egen M5touring ;) jag skall titta närmare på underlagen ikväll - |
|
|
m5toureg: Jaha! Nu blev man ju inte mindre sugen.... Väntar ivrigt på mer info :) |
|
|
automania@ du har mail ! M5touring register |
|
Johan Strömberg |
En sån här vill jag ha. (typ). Ball färg samt snyggt läder. Några tips var detta finns då ratten på denna sitter på fel sida. Kolla också den Orinoco gröna. Länk |
Johan Strömberg |
Är det någon som har tittat på denna bil?? Kan de vara något att ha? mvh Johan Länk |
fjamsetramsa |
Snygg!!! |
Johan Strömberg |
Länk Kolla detta verkar vara en av de sista 50 för Uk ?? stämmer detta??? Vill haaa. Hjäp mig. Diskussionerna här er "nördar" emellan har gjort mig sjukt intresserad av en e34 m5. Mvh Johan |
Johan Strömberg |
Är så upphetsad att jag inte läser klart i annonserna men både den röda och den gröna är final editions enligt handlaren(som verkar vara mkt seriös). problemet är bara att vi hade en högertrafikomläggning 1967. Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.