AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
25.670

M5 e34 final -edition ?

Sida 7 av 10
fjamsetramsa
kört en sväng nu ,det va ett tag sen..fortfarande nybilskänsla o raketfart
fjamsetramsa
Ngn som vet om alla bilar som min ...har samma utrustning mm ??
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
GRATTIS ! då har 'farsan' blivit lurat i allafall? ;););););););)
-
hur var det med numret ??/20, fick vi klarhet i det ?
-
läslampor bak är ju verkligen inga problem, det har jag gjord på min M5touring också och INGEN 'expert' har ens lagt märke till det ännu ;);)
lätt fixat, praktiskt vid baksäteskörning i mörkret oh mycket diskret, byter du
så har du ju dessutom originalen kvar och bytet går på 10 minuter (det klarade till och med jag av som annars har lite problem med det praktiska ;)

M5touring register
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
"20 Jahre- BMW Motorsport GmbH"-paketet kostade DEM 8.500 och var identiskt till samtliga bilar, de -vanliga- tillvals-alternativen kan avvikar, t.ex. bakre spoiler m.m. -
MEN ingen regel utan undantag ('Individual' gör det möjligt !), nr 05/20 har
inga RECARO-stolar den har istället de vanliga sportsolarna med MED det
rätta tyget -

M5touring register
fjamsetramsa
Tackar...skickade upp lite bilder och blev medlem på den här andra m5 sidan...kolla där...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bra att den är original, den är väl den enda av dem i Sverige som är original. Riktigt snyggt!

-M5 E34 Limousine register Länk
fjamsetramsa
Tackar...
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
fjamsetramsa@
men VILKEN är det, vad står på skylten på konsolen framför växelspaken ??
-
är det din svåger, systern's man som hämtade ut bilen från BMW ? han bör då har fått en handgjord modell 1:43 av bilen också, även den numererade,
har han den kvar ??
-
du skall väl inte ha bilen på en vanlig boendeparkering ??
det ger mig skrämselhicka MEN det är ju din bil förstås och du gör självklart vad du vill med den, det är ok !!

M5touring register
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

lugn num det e är gammbil. finns folk som kör e65or på bredden, det är ännu värre
fjamsetramsa
finns ingen skylt i bilen vad jag sett iallafall..ska kolla lite imorgon...och japp han har leksaksbilen kvar o han tänker behålla den med....idag fick bilen lite service o ny koppling...kanske inte värt o berätta var man parkerar...men bilen i sig är väl ända ganska anonym..det står ju nya glänsande bilar parkerade överallt...visst bilen är ju klart lite speciell men man måste ju kunna andvända den under normala förhållanden med..annars är den helförsäkrad....
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
om svågern har 'leksaksbilen' (?????-det står säkert OBS INGEN LEKSAK!!!!,
på den !!) så skall det finnas ett nr ??/20 även på den, så om skylten är bortplockat från den riktiga bilen, så kanske nrt finns på 'modellbilen' ????
-
vad det gäller parkering så tänkte jag inte så mycket på kriminell aktivitet
- det är svårt att skydda sig mot sådant, oavsett vart den står - jag tänkte mera på dörr-bankning från bilarna bredvid, typ 'hoppla, sorry, det var inte meningen' - bilarna skall brukas, det håller jag med om men tydligen har den inte brukats så mycket innan med det låga miltalet den har ;)

M5touring register
au
85
automania
M5 -92
M5T -95
m5toureg:
Du nämnde något om italienversion tidigare i tråden.
Är det någon generell skillnad mellan italiensålda M5:or och övriga?
fjamsetramsa
jo såklart dörrbank är inte kul..men vi har 2parkeringar bredvid varandra så det är ingen risk..ska försöka kolla upp det här med modellbilen...
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Vill bara säga grattis till bilen, tramsan. Och det är kul (och nyttigt) med fundamentalister som M5toureg.

Dessutom är jag j'vligt avis.... Viska till om du ska sälja den =)
fjamsetramsa
tja allt är väl till salu....han hade ingen aning om var han hade den här modellen men han skulle leta....ska nu ner o putsa fälgar innan det börjar regna...
m5toureg: Jag kanske har missat något i tråden men borde inte serienumret på bilen kunna härledas ur chassienumret, även om inte det lägsta chassienumret i serien innebär 20-jahre Nr1 ?
Med tanke på hur Tyskarna är funtade (ordnung muss sein :-) borde väl detta finnas dokumenterat på fler ställen än på en modellbil?

fjamsetramsa: Grattis till en extremt cool och sällsynt sleeper!
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
automania@
som du säkert känner till så har Schweiz/Österrike-versionen bara 326 hk -
Italienversionen har tillika Skandinavienversionen inga större avvikelser bara
mindre detailjer är olika och sedan har Italienbilarna oftast språket på instrumentbrädan på italienska MEN det är ett tillvals-alternativ - (3.8 M5)
-
mageng@
fundamentalist > är detta något bra ?? ;);)
-
fjamsetramsa@
ta den ifrån honom detta är ett SAMLAR-OBJEKT -INGEN- LEKSAK !!!
-
Kristoffer_L@
tyvärr är chassis-nrt INTE till någon hjälp som enkelt kan ses på de redan kända bilarna, förutom Nr. 02/20 som faktiskt har det 2:a chassis-nrt i följden -
tyvärr (enligt senaste läget av utredningen) är numren INTE dokumenterad
annat än på själva bilen (+modellbilen), allt enligt M-GmbH själva, så BMW
vet INTE hur det förhåller sig, låter märkligt ???
'Ordnung muss sein' är tyvärr inte BMW's starka sida annars hade allt varit
MYCKET enklare, VI känner numera faktiskt mera till om dessa bilar än BMW själva gör, BMW har ju som bekant rört bort 'Individual'-uppgifter till många
årgång och modeller, vilket bl.a. gör att inte ens BMW kan tala om för ägare av många bilar med en 'special lack' vilken färg bilen har OCH hör och häppna BMW flyger t.ex.
hem -tank-lock- från USA för lab-undersökning, allt för att kunna tala om vilken färg/färgkod det handlar om, hur mycket enklare hade det inte varit
att hålla koll på sina register och överlämna de till 'Mobile Tradition' när det är dags !!! 'Ordnung muss sein' ?? det arbetar tyvärr ytterst få bil-enthusiaster på BMW Group, så är det bara men vill du köpa BMW-golfklubbar
så får man säkert mycket bra säljar-service ;););)
.
M5toureg: Tack för det utförliga svaret :-)
Men jag tycker det är märkligt att inte varje bil som tillverkas dokumenteras på ett vettigare sätt, särskilt när det förekommer interna serier som i detta fall.
Kanske dessa interna serier går utanför dokumenteringspolicyn som borde ofattas av kvalitetsnormer som ISO etc, vilket jag antar att BMW följer.
m5toureg; Känner du till någon M5:a i färgen Neongrönmetallic? Det är ingen BMWfärg enligt handlaren, frågan är om den är någon annan biltillverkares färg eller om den är ännu mer unik, en bil i den färgen; en 540iM 6vxl-1/95 är sedan i januari till salu i Tyskland, som en kompis till mig är intresserad av, vi kommer att kika på den till helgen och självklart ta bilder, även om det inte blir något köp, helt klart ett mycket intressant fordon;)

Finns det några bilder på en M5 20Jahre modellbil? Vilken tillverkare?

Mvh Stephan
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
Kristoffer_L@
bilarna som sådana är ju väl dokumenterade med utrustningslistor när till
färgen på tråderna som användes för att sy klädseln m.m., m.m. -
vad som saknas är dokumentation på skylten med löp-numret som just dessa bilar fick och det är visst märkligt att man har missat det och kanske hittar vid någon gubbe i någon källare på BMW för eller senare som VET *) -
jag kan göra ett nytt försök med 'Mobile Tradition' men sist när jag frågade visste de inte -
-
*) jag har lyckats med detta för de sista 50 RHD-bilarna (01/50) den s.k.
UK-limited-edition där också BMW officiellt inte visste men någon källar-gubbe hittade uppgifterna I EN PÄRM !!;) enthusiaster som sagd !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.