|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En välutrustad fin bil ser det ut att vara, stämmer miltal, och servicebok, så är det väl inte konstigheter, dessutom hyfsat pris som säkert kan prutas på. Vilka argument eller spekulationer om varför bilen ska säljas är ju helt ointressant så länge bilen är helt OK. En del måste ju sälja för dom inte har råd att behålla bilen, men vill inte erkänna detta som ex. Dessutom var det väntetid på bes.tider i somras på många ställen i landet. ///MVH Hasso Länk |
| Väntetiden för reg.bes i Norra Stockholm var drygt två veckor för mig under semestern. Helt OK för mig, hann knappt få hem bilen! | |
|
Heter fälgarna verkligen Nebula? Vet att Volvo har en 18" BBS fälg som heter Nebula. Använder sig BMW också av namn på (Asa-gudarna??)? (Ingen kritik på annonsen utan ren okunskap från min sida) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Fälgarna heter Stjärneker 81. Nebula är precis som du säger en av Volvos 18-tummare. Vad jag vet så finns det inga BMW-fälgar som heter den typen av namn. Allt heter Krysseker, Stjärneker, Parallelleker, etc med tillägg av ett nummer (=style). Här Länk hittar du det mesta. ___ //Ulf |
|
|
Hörni, ring killen snacka med honom, låter det bra så åk å kika på den! Tycker det är lite tråkigt med alla dessa neurotiska köpare som yrar en massa! Lika tråkigt som det är med skräpannonser! |
|
|
Lika tråkigt med alla de som blir lurade på ett eller annat sätt på bilar med tveksamma historier. Då denna annons/bil innehåller en del tveksamheter så tycker jag man ska ifrågasätta. Får man hållbara förklaring och allt kan verifieras så är det grönt att handla om bilen är ok. Senast i dag så var det en annan 530 till salu som säljaren säger att han har fått i inbyte på något annat och att han vill sälja den snabbt. Denna bil är också precis importerad och aldrig tagen i trafik. Finns säkert en kanonförklaring på detta också men återigen en varningsflagga enligt mitt sätt att se på saken. ___ //Ulf |
|
| Det behöver ju intve vara något skumt med en bil bara för att någon importerar den i syfte att tjäna pengar. Men jag håller med om att annonsen och den, antagligen, uppdiktade historien ger en besk eftersmak när man direkt ser på nummerplåten att den blivit registrerad alldeles nyligen. | |
|
Nu är i alla fall bilen ute på Blocket igen Länk ___ //Ulf |
|
| Är det den bilen ni pratar om? Länk | |
|
nej det var det inte men, här är en till med konstiga bmw paket.. Länk |
|
|
topasblå: Det var en hel del detaljer på den som jag inte visste man kunde få på en BMW ;) ___ //Ulf |
|
|
Jo :) jag är ju fortfarande ute och letar efter en touring ... verkar ju vara en fin bil men, ja det känns inte riktigt rätt när "den är vald med omsorg" och sedan så finns det grejer som "highlinepaket", är inte det VAG som kör med sådant?. |
|
|
Har du sett denna Länk ? Nästan identisk med min fast denna är svensksåld. Priset är väl lite i överkant men det kan man ju försöka få ner... ___ //Ulf |
|
| Maizon läder förresten, finns det? och isåfall är det bra. | |
|
Programmer.. Jorå den har jag dreglat över :) tycker dock att priset är väl tilltaget jag med. |
|
|
Vad hamnar förresten bensinförbrukningen på för dig (blandad körning). // Håkan |
|
|
Vill han få den såld så lär han behöva gå ner en del i pris. Vet inte vad ett ok pris borde va men åtminstonde en 20-25' lägre än det annonserade. ___ //Ulf |
|
|
Ligger väl oftast på 1,1-1,2. Det är med 18", med 17" så var den åtminstonde en halv dl snålare per mil. Senaste veckan har min fru kört den och hon pendlar 2x8 mil per dag, mestadels motorväg, och då har förbrukningen legat på 0,97 med 17" friktionsdäck. Hade trott att den skulle vara aningen snålare men i övrigt så är jag mycket nöjd med bilen. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.