|
|
|
|---|---|
|
Hej I går kväll när jag parkerade och stängde av bilen i garaget fungerade allt som det skulle men i morse när jag vred på tändningen och startade bilen så tändes ABS lampan direkt och har inte slocknat sedan dess. Abs funktionen fungerar inte det har jag provat på en grusplan. Bilen i fråga är en 316i 94a. Någon som är duktigare än mig på ABS och som har någon aning om vad som kan vara fel? Allt fungerade som sagt när jag stängde av bilen men var trasigt nästa gång jag startade. Tacksam för all hjälp jag kan få. MVH Magnus | |
|
E30 modellen har ett relä som pajar, vet dock inte om det finns på E36. Om en givare är trasig tänds inte lampan förens bilen börjar rulla. |
|
nxv |
prova lite kontaktspray på givarna, det brukar funka på de flesta bilmodeller. Bilen på G: Länk |
|
Min var också så, var tokig. kunde lysa ibland, o ibland inte. Kunde t.o.m tändas när jag stod STILL. Sprayade alla kontakter, tog diagnos på BMW och enligt den var det 3 givare som spökade. men men, jag orkade inte tänka på det då, men 1 vecka senare skulle jag koppla in Cargard och ABS styrdonets kontakt va ivägen, så jag jag slet ut den, sen när allt var klart så har ABS inte lyst sen dess (400 mil), det vart bara bra sådär rakt av. Det enda jag gjort ifrågan är ju att lossa/stoppa tillbaka ABS kontakten till styrdonet. Mystiskt.. men så var det på min. Lagade felet utan att veta om det ;) |
|
|
Tack för tippsen! ska nog prova att spraya kontakterna och givarna så får man se vad som händer. men det förbryllar mig lite att den lyser alltid å inte bara i bland. och sen att den gick sönder under natten när bilen var parkerad:S Skummt. En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i arslet |
|
|
Ingen annan som har nån ideé på vad det kan vara? Känns som att jag är helt vilse när de gäller abs så jag är väldigt tacksam för all hjälp och alla tipps man kan få! En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i arslet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.