|
Sida 9 av 15
|
|
|---|---|
|
Man undrar ju det, men frågan är om den såldes med manipulerad mätare eller justerad dvs. att man har dragit fram den? Kanske kan Josef bekräfta för oss? |
|
|
Mätaren är säkert inte justerad framåt, frågan är väl mer om den som köpt bilen är medveten om bilens riktiga miltal. Med tanke på att josef kvickt som ögat ändrade tillbaka i sin profil så kan ju var och en dra sina egna slutsatser... ___ //Ulf |
|
|
Enligt vägverkets hemsida så har 528:an en ny ägare så visst har josef sålt den trots att den står kvar i hans profil... ___ //Ulf |
|
|
Undrar om den nya ägaren vet om denna tråd? Eller hur det förhåller dig angående bilen? |
|
| sig ska d stå. | |
| josef har tydligen köpt sig en ny bil nu, verkar som han fått duktigt betalt för den gamla burken eller vunnit på tipset... | |
|
Inte illa att äga en M5 -05 om man är arbetslös =) Jag tror han fan i mig är tidernas största mytoman. Efter att ha läst denna tråden kan man bara klia sig i huvudet och undra vad det är för en filur egentligen |
|
|
Det var som fan! Josef, inga kommentarer? |
|
|
Observerade just att det lagts till en "520IA Touring Navi-TV-01" som inte legat med tidigare på listan "tidigare ägda bilar"..... Inte illa att hinna med o äga en sådan vagn OCKSÅ emellan den backade 528:an och den nya M5:an..... - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
| Josef kanske i själva verket just nu ligger hemma i sitt pojkrum och undrar om hans far verkligen kommer tillåta att han tar sin bättre begagnade Yamaha DT till skolan imorgon... | |
| Den här herr josef är nog en bilhandlare ! | |
|
jari65: Tveksam till detta då han inte verkar ha någon vidare känsla för värdering och skick, men med några fler års erfarenhet och lika många nitar så kan han vara på god väg, verkar ju iaf som vissa grundläggande egenskaper finns där! |
|
| Det är väl ingen här som vet mycket han i verkligheten har betalt för sina bilar och var han köpt dom , jag tycker det verkar va en person som håller på och handlar med lite bilar ,det är ju ensak vad man skriver här att man betalt och vad man betalt i verkligheten. | |
|
520iA Touring -01 låg under "Äger följande BMW" tills dessa att jag kommenterade att 528:an är såld. Tog inte många minuter förrän profilen var ändrad och plötsligt låg återigen 528:an under "Äger följande BMW" och det fanns inget om någon 520. Gissar att den senaste ändringen med M5 i profilen mer var ett sätt att leda bort uppmärksamheten från att den skruvade 528:an trots allt fått en ny ägare och med tanke på allt dribblande med bilarna i profilen så är jag övertgad om att den nya ägaren inte känner till 528:ans verkliga historia. Att man själv blivit lurad ger inte en rätt att lura nästa person. ___ //Ulf |
|
|
jari65: tror inte att han är bilhandlare. Tycker framgår ganska tydligt i de inlägg han gjort i denna tråd samt i andra trådar. ___ //Ulf |
|
|
... och ännu en gång skitsnackas det på Autopower om en person som 1. inte fått försvara sitt agerande till fullo och 2. ett händelseförlopp vi vet för lite kring för att kunna framföra konstruktiv kritik gentemot, annat än att en av hans f.d. BMW varit skruvad. Det är för mycket "tror" och "kanske" och ren dynga hitintills. Jag säger inte att användare "Josef" har rent mjöl i påsen, men jag väntar med att döma honom tills klara bevis läggs upp. |
|
modano |
någon som kontaktat den nya ägaren till JOsefs bil och frågat om han känner till denna historia ? |
|
Vore intressant med en kommentar från Josef själv.. Verkar ju som om han trots allt håller "lite" koll på denna tråden iom ändringen efter Programmers inlägg ;-) Mvh Jimmy |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
en inte alltför kvalificerad gissning är att Josef får automail efter varje inlägg, eftersom han startade tråden. jag tycker också att panelen gärna får ta det lugnt med personangreppen innan vi vet mer, och framför allt innan Josef kommenterar detta. det kan ju lika gärna vara så att Josef har lämnat tillbaks bilen till säljaren, som i sin tur sålt den vidare. men det är ju en enkel sak att upplysa nya ägaren om fakta (?) om man vill det! tänk på att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad, det gäller även på ett diskussionsforum (tycker jag!).... mvh Johan |
|
Tidigare sa var Josef snabb pa att svara, aktiv mao. Nu sa finns det aktivitet, men inget engagemang i denna trad. Om han ville forsvara sig eller kommentera skulle han val ha gjort det. Inte for att jag har sagt nagot direkt men da skulle man inte behova anta hela tiden, hans upptradande ar lite avvikande darfor misstanker man ju ett och annat. Men jag tycker att han borde kommentera lite har. Ursakta stavningen, ar utomlands just nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.