|
Sida 7 av 15
|
|
|---|---|
330d |
GS43083 050503 230863km 040727 217000km 040413 204130km 040115 199642km 040109 198547km |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
kan inte någon förklara hur "lillen"-s och 330d-s mätarställningarn hänger ihop? samt hur det kommer sig att "lillen" har information långt tillbaka i tiden medan 330d har mycket senare datum? mvh Johan |
|
Kan Lillens var garantiåtaganden medan 330d:s är dom senaste servicetillfällena? Det är den vad som verkar vettigt, men ägde jag bilen skulle jag vilja ha dom pappren i min egen hand, inte bara läsa om dom. Mvh Stephan |
|
330d |
uppgifterna kommer från det tyska åf systemet för arbetsordrar. |
modano |
330d Hur kommer du åt detta? |
|
330d : Vart fick du dess info ifrån ??? Oavsett om bilen min har gått 20-30000 mil, som de flesta skriver . Så kommer jag att behålla den. Jag är mycket nöjd med den . DEN ÄR INTE TILL SALU , DEN FÅR FÖRJA MED MIG TILL GRAVEN. Jag ska lämna in den för koll ang mätarsällningen på BMW. Ska bli mycket intessant, vad ljusmodulen säger och BMW. Dom ska få gå till botten med bilen. All historik som går att få från BMW Tyckland. Så alla får veta saningen. Alla är väll helspända på resultatet. Denna inlägg har get mig mycket kött på benen. Om allt stämmer som de flesta skriver om bilens mil. Men det är helt otroligt , vad vissa kan lägga ut så mycket energi och tid på andras bilar.( Bara positiv för mig ).Jag tar inte illa upp.Det är bara bra tycker jag . Jag tycker bara att denna sida är FANTASTISKT.(Autopower, Forum) MVH jossi |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vad som står i ljusmodel är ointressant BMW ser inte att den är skruvad om det inte är rena amatörerna som gjort skruvningen vilket jag tvivlar på. Enda säkra dokumenationen är den du fått redovisad från BMW ovan(modano) om chassienumret är rätt. Begär samma utdrag från BMW så du får det skriftligt sedan är det dags för en polisanmälan av säljaren för bedrägeri. ///MVH Hasso Länk |
| Josef, du har inga planer på att driva detta vidare mot föregående ägare när du har fått fram alla fakta? | |
|
BjörneB: Svar : NEJ , varför när jag är nöjd med bilen .Jag är nöjd, det är andra som irreterar sig bara. Jag förstår inte varför andra har så ont i magen , och inte jag ???? Av allt detta ....... Jag klagar inte , och tänker inte göra någon polisanmälan eller driva detta vidare. Man ska njuta av livet, man ska njuta varje dag som den våre den sista dagen. MVH jossi |
|
|
Därför att det ligger i allas intresse att skojare åker dit så att inte fler kan bli lurade. Även om du är nöjd med bilen har du blivit lurad, du hade kunnat köpt en fin 20-30.000 milare för betydligt mindre pengar. Jag kan förstå att man inte orkar driva detta vidare och inte tror att det kommer leda någonstans. Men att bli lurad och samtidigt vara nöjd får jag inte riktigt att gå ihop. Men din bil är säkert fin och kan ge många problemfria mil framöver så det kanske är fiffigt för dig att bara gilla läget. |
|
|
Hej Hur kan du vara nöjd när du blivit lurad? även om bilen är jättefin så har du betalt på tok för mycket för den.Det handlar ju ändå om 30000-40000kr som du betalt för mycket. om man jämnför med likvärdiga bilar på mobile.de Varför jag blev så nyfiken på bilen var att jag kollade för skojskull på vägverket www.vv.se där knapprar man bara in regnumret på den bil du vill ha info om. Den personen du köpte bilen av har ingen adress i sverige och det brukar vara vanligt när det är bilskojare i farten.det tog inte ens 1min att få fram det.Sen för skoj skull så ringde jag till min kompis på BMW och frågade om dom kunde göra en snabbkoll på chassienumret. Tycker verkligen att du ska försöka sätta ditt den personen som sålt bilen, även att det kanske är omöjligt.Eller iallafall visa att så här gör man inte... Jag hade känt mig djävligt kränkt å dum och blivit fly förbannad, jag hade inte sopat det under mattan å nöjt mig med att bilen är ju iallafall fin... Mvh Janne |
|
|
Håller helt klart med Björn och Lillen. Vi kommer aldrig att kunna stoppa mätarfusket men vi kan åtminstonde göra det så jobbigt som möjligt för de som håller på att sälja dessa nyimporterade fuskade bilar. Som Hasso säger så är det inte den första E39:an i år... Även om bilens skick är kanon så är det ju i det här fallet oväsentligt eftersom säljaren sålt en produkt som är manipulerad. Det rör sig om ca. 14' mil som den skruvats vilket man ju kan konstatera efter 330d's uppgifter och även om 24' mil är bättre än 30' mil så är det ganska många tusenlappar i prisskillnad på en 528 med 10' mil och en med 24' mil, säkert i trakterna av 30-40' som Lillen skriver. Jag hade inte lutat mig tillbaka och sagt "att bilen är ju i alla fall fin" utan försökt häva köpet och/eller polisanmält säljare. Självklart är utsikterna till någon form av upprättelse små... ___ //Ulf |
|
| Han kan ju ha köpt bilen av någon kompis eller????????? | |
|
Sjysst kompis då. Ibland får man bita i det sura äpplet. Bara skruva fram mätaren och ha en ärlig bil. Den ska ju enligt uppgift vara fin så. Dessutom så går e39:orna långt, som andra moderna bilar, om de får bra service och liknande. Bara för att den gått 24" så är den ju inte slut. Pengarna är ju förlorade men å andra sidan har du ju en fin långmilare. Upprättelse lär han ju inte få, om inte med hjälp av ett basebollsträ.. han kan ju självklart anmäla det och så, men byråkratin drar ju ut på tiden något enormt. |
|
|
Lär väl få skit för det här men va fan… Hela den här historien stinker... Är övertygad om att bilen kommer att byta ägare framöver, förmodligen till någon som är helt ovetande om bilens miltal. Ena stunden lider josef av en ”sjukdom” som gör att han måste byta bil hela tiden, nästa stund är han jättenöjd med bilen och det inga problem att bilen rullat 14k mil extra och att han blivit blåst på en rejäl hög slantar…han ska nämligen ha kvar bilen till skrotdags. När någon köper en begagnad 528 från 2000 och som han anser är en pärla säger det mig att personen i fråga inte har obegränsat med pengar. Då borde 40 000:- vara en ansenlig summa pengar som man inte bara skrattar åt och tar med en klackspark. Tror mer att historien är som så att när bilens verkliga miltal blev känd, efter en för snabb affär, så åkte det snabbt in en annons på Autopower. Men man hade inte räknat med att en del här har koll på det mesta som händer här, och att någon kollade upp miltalen var en miss i planeringen… Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
| Det stämmer nog till punkt och pricka det. Kan hålla med om att han varit lite ...inkonsekvent! :) | |
| Hehe, några pengar lär han ju då inte tjäna på denna bilen, som det tidigare var tal om. En stor förlust känns mer förstående. | |
|
Jaymz, tvärr så låter det som ett rimligt scenario... |
|
|
Angående 330d:s citat: "uppgifterna kommer från det tyska åf systemet för arbetsordrar." Verkar mycket intressant tycker iaf jag!!! Kan du utveckla detta lite för oss som är nyfikna??? mvh. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Det intressanta är väl hur inriktningen och attityden till bilägandet och vilken bil man vill ha varierar kraftigt under tråden. Från att vilja sälja och skaffa en 530 till att vilja behålla sin nuvarande 528 efter att ha insett att den med högsta sannolikhet är mätarmanipulerad så är det en toppenbil helt plötsligt. Känner sympati för Josef verkligen, mycket sura pengar att förlora på att köpa en mätarmanipulerad bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.