|
Sida 4 av 15
|
|
|---|---|
|
Hej, Man får gratulera till bilköpet då !! Togs den in av en firma och i så fall villken ? Kollade du upp bilen på något sett innan du köpte den`? Mvh Jimmy |
|
| Hallå, har du några bilder på bilen. Kanske någon man ser på stan ;) | |
|
Bilen togs in av en privatperson ,jag kollade faktisgt inte bilen innan jag köpte bilen . Men det gick ganska fort för mig att se ,att den var ärlig . Ska ta några bilder när jag har tid .... |
|
|
josef: Ska du redan sälja bilen? Länk ___ //Ulf |
|
| Det är ju bra om man bara ser på bilen att den är ärlig då behöver man inte göra några vidare kontroller :lol: | |
|
Ja den är till salu , har hitta en 530 IA Touring -03. MVH jossi |
|
|
josef: Komiskt att du köpte denna 528 utan o kolla milen efter att ha varit tveksam till en 530 touring -01 som visserligen saknade s-bok men som ändå kunde verifieras milmässigt via Bmw och tidigare ägare och dessutom så hade 530:n ungefär samma pris som din 528 som du annonserar..... 530:n var ju dessutom importerad redan år -01 till skillnad från 528:an som var HELT nyimporterad..... Citerar josef: "Jag har ägt 4st 528IA Touring -97-00" (+ denna då alltså...) Jag trodde att du samlade på 528:or?? Va ska du då med en 530 -03 till?? "Bisarblåmet"??? Är detta en färg ur Bmw:s nya saddo-individual? ;-) (misstänker att du egentligen syftar på kulören biarritzblåmet?) |
|
|
Reagerade också på färgen....lite kinky...:) |
|
735 |
200 mil och en ägare senare är bilen 24 tusen dyrare ;-)... BMW-förare älskar oftast! |
|
Annonspris och slutpris är inte samma sak. Heller inget fel att tjäna pengar på sina bilbyten. Så länge man inte lurar någon. Men jag tror aldrig Josef får ut 149' för den bilen. Nyimport och två ägare på kort tid är inte lättsålt ska gudarna veta. Hur som helst lycka till! Racerbilen: Länk |
|
|
Det är min sjukdom, säger min fru . Att byta bilar som kalsonger. Jag tycker helt enkelt att det är roligt , plus att man kanske kan få en liten morot. Det stämmer, jag skriv lite fel om färgen . Den är biarritzblåmet. Varför jag vill ha en 530 !! jo för att den har nya optiken bla. Jag fattar inte varför vissa kan få ont i magen för det .... En sak till , om det är så att den som köper bilen av mig . Upptäcker att den har åkt 1 mil mer än vad den har gjort i verkligheten. Får lämna tillbaka bilen , Det kan jag skriva kvittot på . MVH jossi |
|
|
"Får lämna tillbaka bilen , Det kan jag skriva kvittot på." Det var ett bra tillägg, ska jag försöka få in på kvittot nästa gång jag köper bil. Undrar om det är vattentätt i praktiken? Racerbilen: Länk |
|
|
Jag är så jä___a trött på alla som misstänker ,att ALLA import bilar skulle vara fifflade mätare. OBS : DET FINNS ÄRLIGA IMPORTBILAR ....... MVH jossi |
|
|
josef: Angående ditt citat: "Jag är så jä___a trött på alla som misstänker ,att ALLA import bilar skulle vara fifflade mätare." Jag förespråkar själv ofta import men kan tycka att det är lite vanskligt av dig att köpa en nyimporterad äkta "autobahnkryssare" med långkörningstillbehör (navi ;-) ). Bilen du äger ÄR köpt för att rulla MÅNGA motorvägsmil! Självklart kan din bil vara 100% ärlig, men statistiken och logiken talar inte för att den är det, tyvärr. Varför inte bara kolla garantiservicen från Tyskland, ringa de som servat den, och den "ende" ägaren i Tyskland och få allt bekräftat?? Måste ju vara jättesmidigt o skönt att kunna visa alla dessa papper och fin info för en eventuell köpare?? mvh... |
|
735 |
BjörnB: Det är väl rätt själv klart att annonspris och försäljningspris inte är detsamma! Tyckte bara det var komiskt att annonsera en bil (modell) som f.n. sjunker typ 5' kanske 10 i manaden, för 24 papp mer än man köpt den för. Om man vill att ngn ska ringa. Det finns ju rätt gott om e39 pa marknaden. |
| En bisarrt blå BMW vill jag ha ! | |
|
För att BMW i sverige ska godkänna en rostskyddsgaranti, vad gör dom ??? Det jag vet, är att dom tar kopia på s-boken . Men vad gör dom med den sedan ??? För att jag ska lämna in den på BMW , byta baklucka och en dörr . GRATIS för att garantin gäller ... Kollar dom upp den med tysklands BMW register ang milen(stämer) och så vidare. MVH jossi |
|
|
Jag har redan fått godkännt , att de ska byta dörr och luckan. Jag tycker att BMW bör kolla upp bilens historik innan dom godkänner en sådan grej. För det är inga småkostnader för dom . MVH jossi |
|
|
josef: Ojojoj!!! E39:or verkar rosta snabbt...... josef skrev: 2005-09-07 23:30= "För att bilen är Tip top skick ,ingen rost någonstans. Jag lovar nybilkänsla,nästan" 2005-10-28 10:46= Bilen är rostig och Bmw ska byta dörr och bagagelucka..... .......Hmmmmm??? |
|
|
Då kan jag tillägga, Har sett rost på sv-sålda som import. -01 till -03 ...3-seri.5-seri... Fast de har varit i topp skick för övrit.,, bortset från rosten. Det är bara inse att det är en sjukdom då alla BMW bilar .... Tro mig jag har varit med om BMW bilarna sen dom tillverkades... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.