AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
51.567

Vågar man köpa en 530 -01 utan s-bok ?

Sida 3 av 15
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Skulle lämna den bilen och leta vidare.
jo
183
josef
525IA Touring-02
Här grabbar får ni höra avslutningen på denna inlägg ..

Jag var i stockholm idag och kom hem med en helt underbar bil ..då menar jag verkligen UNDERBAR.

Kom hem med en 528 IA Touring -00 Bisarblåmetalic 9600 Mil OBS komplet s-bok , som verkligen är äkta och ärliga mil .
Att jag skriver ärliga mil då menar jag ÄRLIGA MIL .

För att bilen är Tip top skick ,ingen rost någonstans.Import från stuttgart ( 1 Ägare),Jag lovar nybilkänsla,nästan.

Den har allt detta:

Navi-TV
Steptronic
Montanaskinn med-el,minne(Grå)
Ortopedstolar
Komfortstolar (som sitter i 7:serie)
eluppvärmdratt
multiratt
Telefon
pdc
regnsensor
Hifi-hjudpaket
elglastaklucka
Avblendbara speglar inne-ute
Infällbara speglar

Tyvärr orkar jag inte skirva allt .......

Har en enstaka stenskott på huven (Normalt för en 9000 milare )....

Jag vågar inte säga ,vad jag köpte den för.(Jag kan bara säga biligt )

Vad kan den vara värd ???????????
Grattis! Med eller utan M-sportpaket II? Spelar rätt stor roll på värdet. Tippar på mellan 120 - 130.
jo
183
josef
525IA Touring-02
Utan M-sportpaket ....
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grattis josef!

Vågar inte gissa priset men jag tror du har fått väldigt mycket bil för pengarna.

___
//Ulf
Du säger att du köpt den billigt...
Då tippar jag på under 100.000kr.
Håller med Rolex. Dock tror jag att du hamnat lite över 100KSEKstrecket vilket självklart är att betrakta som ett vettigt pris med tanke på det låga miltalet och att utrustningen är något i hästväg tydligen. GRATTIS!

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grattis till nya bilen! Låter som du hittat en betydligt bättre bil än ditt första alternativ.

Har du fått den billigt skulle jag tippa på mellan 105-110'.

Skulle förvåna mig mycket om du fått en sån bil under 100' i så fall har du gjort ett riktigt klipp då är det bara att gratulera.

Normalpris är nog 120-130'.

Lite synd att du inte vill tala om vad du gett. Det är alltid intressant att veta verkliga slutpriser.
Kan du inte tala om vem som gissat närmast?

.

Racerbilen: Länk
Grattis till en härlig bil!

Gissar på 105kkr, BMWs som rullat under 10 kmil brukar betinga ett lite högre värde än de på fel sida denna psykologiska spärr. I vilket fall som helst är det verkligen mycket bil för pengar om man jämför med andra kombibilar.

PowerMac: Jag är kanske helt fel ute men M-sport II fanns väl inte som originalmonterad utrustning förrän i samband med faceliften och de nyare modellerna 525/530 00/01?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Jorå, M-Sport II finns orginal på min 99:a. ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PowerMac: Var din 99:a en touring? Jag är också av uppfattningen att detta paket kom först till touringen i samband med faceliften.

___
//Ulf
Programmer:
Det stämmer, finns inga E39 touringar med m-sport innan faceliften på årsmod 2001. Däremot stämmer det ju att det finns de från årsmod -99 i sedanutf med m-sport, dock ganska få -99:or som hade denna option, blev mer frekvent på årsmod -00.

josef:
Avslöja priset nu då! Väntar med spänning...

mvh.
Nä, min är ingen Touring, däremot en sedan tillverkad 6/99. Tänkte nog lite galet... :)
jo
183
josef
525IA Touring-02
Nu ska jag avslöja priset Grabbar....

Handen på hjärtat , jag gav 125.000kr, med helt nya Vinterdäck(dubbfri ) .

Inte för att skruta , men jag lovar man skulle kunna tro att den har rullat 2-3000 mil bara .

Jag är helt nöjd med bilen,

Jag säger bara en sak , man måste se bilen innan man kan setta ett pris på den.

Jag har ägt 4st 528IA Touring -97-00(alla har haft Navi-TV, step,mm) , men den här är otroligt fin , inte en liten fläck rost någon stans ,
OBS det hade jag på de andra 3 .

Vad tycker ni om Priset (bilig eller dyrt ) ???????
josef:
Ligger runt normalpriset för en vagn med denna utr. Skicket spelar ju självklart en stor roll men överlag är de flesta i fint skick om de har ärliga mil.
Att du tidigare skrev att priset var pinsamt billigt förstår jag inte riktigt eftersom du ändå betalat 125'??
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Josef va kul grattis! Hur länge har den varit i SVerige?
Mvh
Asken
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Som jag skrev tidigare normalpriset ligger mellan 120-130' för en bil med spec är min uppfattning.

Det låter som din bil är riktigt fin och välvårdad och du själv verkar helnöjd så du har nog gjort en bra affär.

Långt ifrån alla -00:or är ärliga och fina.
Tycker priset verkar helt ok för en sån fin väldok kärra.
Vad får man för bättre bil för 125"........?

Grattis till bilköpet!
Håller med Rolex i prisbedömningen. Normalt slutpris annonspriset kan dock ofta vara 20-25KSEK högre i många fall.

jo
183
josef
525IA Touring-02
Asken, bilen togs in den 050815 till stockholm .

Så funderade jag på köpa nya M5 fälgarna , från den firman som annonserar Mycket på denna sida , ( jönköping ).

Är det någon som har köpt i från dom ?? just M5 fälgarna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.