|
Sida 14 av 15
|
|
|---|---|
| Skulle vara ytterst intressant att få milen bekräftade av 330D. | |
|
Peter Redin, nope, har inte köpt någon bil av honom... Har bara läst en massa i denna tråd som får mig att verka tveksam... Hoppas det löste sig för dig! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Svårt att hålla sig för skratt är det. Men det är väl bara att gräva i historiken och hämta en bil gratis om man har lite tur :) ///MVH Hasso Länk |
| Har inte BMW ett "nät" där alla som är auktoriserade, dvs uppdateras med programvaror online etc, lagrar servicedata? Det var jag helt säker på att de hade, jag vet vatt audi vw har det så varför skulle inte BMW? Har en bekant som är verkstadsanställd på en vw firma o han brukar roa sig med att kolla service / miltal etc på bilar han får in. Kan ju säga att det väldigt ofta är fel på importare men även på Svenska. Jag har kollat och ger man chassinummret eller regnummer för den delen så får man fram hela servicehistoriken, även den utomlands. Bilar äldre än 99 vet jag inte för det har jag aldrig kollat men jag kan fråga. | |
|
Otto: Bilar äldre än -99 funkar till 90% chans eftersom systemet startades först -02 i Sverige. Däremot vet jag inte om tyskarna startade Goliath innan (-99?!). Har också en kompis som gör samma sak och han kom fram till ung. samma sak. Ska bli intressant och se vem som ev. först får hämta en bil gratis...Skulle aldrig lova den utfästelsen om jag inte köpt bilen helt ny. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Dessa "hemliga" arkiv borde bli en offentlig handling. För det är trots allt vi konsumenter som står för notan i slutskedet. Eftersom vi bilägare redan idag betalar för detta så är det väl inte mer än rimligt att vi skulle få ta del av det hela. Som jag ser det så tyder oviljan att släpa ut uppgifter på: 1 Ofullständiga och osäkra uppgifter. 2 Mygel i återförsäljarledet. 3 Ovilja att ta tag i mätarskruvnings-problematiken. Eftersom detta i grund och botten är en ekonomisk fråga så borde man överväga lagstiftning, för då skulle samliga märken bli tvingade att upprätta likvärdiga register. Samma regler och likvärdiga kostnaderför alla så att säga. |
|
|
Enligt vägverket så har den 520 som nu är till salu en ägarhistorik som är "besläktad" med den 528 som nu är i Peters ägo. ___ //Ulf |
|
|
Kan vi inte gå ihop och strukturera ett system som gör det svårare att bli lurad. I guiden för bilköp måste det stå att bara för att ljusmodulen är avläst av BMW sverige så kan man inte vara säker på ställningen. För så är det bevisligen. |
|
|
Blåsningarna kommer fortsätta att öka eftersom det annonseras friskt på olika säljsajter med utrustning för att backa mätare. mvh |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
XMR 230 GS42199 ytterligare en 528-99 uttagen 23 nov 1999 Importerade av samma herre i Hägersten som J "handlar bilar av". Den bes 2005-10-21 med 9812 mil togs i trafik 2005-11-28 vid försäljningstillfället.. Redan i mars 2002 så hade mätaren passerat 6400 mil och bilen kördes 3000 mil om året vilket borde ge en verklig mätarställning på 21-23.000 mil vid importtillfället oktober 2005. ///MVH Hasso Länk |
modano |
vem får bilen gratis ? |
| Det här ska bli intressant att följa! | |
|
hasso: Antar att ägaren till den bilen är informerad om bilens mil? Var det han själv som upptäckte efter köpet? modano: Känns väl som det finns en bra chans att få bilen gratis. Har du kollat upp den? ___ //Ulf |
|
Förmodligen är han numera medveten om att historiken nog inte är klockren. Ingen jag har varit i kontakt med. Rullar i Kiruna. ///MVH Hasso Länk |
| Ring o kräv bilen för fasen ! :D | |
modano |
Programmer: jepp... |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
modano, hur såg den ut? är det bara för dig att ringa och kräva in bilen? det skulle ju vara hysteriskt roligt. mvh Johan |
Modano menar bilen ovan XMR inte J,s 520i ///MVH Hasso Länk |
|
Kiruna vet storyn |
|
| Hur ligger det till med 520in då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.