|
Sida 12 av 15
|
|
|---|---|
|
Klart det inte är kul. Dessutom visste personen som sålde bilen till dig hur det förhöll sig med mätarställningen då josef (tidigare ägare) hade på något sätt lämnat tillbaka den just pga av mätarställningen. Särskilt e39 måste vara väldigt svårt att se med blotta ögat om den är skruvad eller ej. Till och med du som säger att du jobbat med bilar hela livet kunde inte se det så visst är det svårt. Det är därför det är så viktigt att kolla upp bilen in i minsta detalj innan man köper, men det är ju alltid lätt att vara efterklok. Men hur går det med ärendet? Var jävligt hård och bestämd mot denna skojare, du är inte den enda han har blåst. Försök att se den från den ljusa sidan i alla fall, bilen förefaller vara i väldigt bra skick, har mycket utrustning och är inte slut bara för den rullat långt. Men självklart skulle du ha betalat därefter. |
|
| Peter Redin - Vad då "skärp er"? Visst tycker jag att det är trist att du köpt den skruvade bilen, men det är ju knappast vårt fel. Om du jobbat med bilar hela livet så borde du också veta vad man ska kolla och vilka varningstecken som finns. Detta visste du antingen inte eller också struntade du helt enkelt i det. På vilket sätt vi förtjänat svordomar och skälsord fattar jag inte. | |
|
Ta inte åt dig av det jag skrev det finns andra som är så otroligt efterkloka. Varningssignalerna på denna bil har jag fortfarande inte upptäckt men dom kanske finns någonstans som jag ej sett än.Båda framdörrarna är bytt samt bakluckan och det fick förre ägaren på garantin av Bmw...Jag ber om ursäkt om jag låtit otrevlig .Men min erfarenhet inom skurkvärlden är begränsad så det är väl där skon klämmer i så fall inte det mekaniska |
|
|
Peter- Har du fått tag på killen ännu? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Ja har fått tag i han och gett han ett förslag på upprättelse så vi får hoppas han gör ett klokt beslut |
|
| Hur går det för dig? | |
|
Bra det har löst sig till min fördel |
|
|
Peter: Kan du utveckla det lite mer? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Precis. Vem köpte du bilen av? Utgår ifrån att du fick tillbaka pengarna och lämnade igen bilen? Sura miner? DANNE Min bil: Länk |
|
|
Hmm, här gäller det att kolla upp bilar innan man köper ngt. Josef<--- Fy f*n vad dåligt gjort. |
|
|
Jag delar med mig av info som är relevant i detta fall men då används e mail Mvh |
|
|
Varför kan du inte dela med dig av infon till de som "hjälpt" dig här? Infon du sitter på är dessutom förmodligen ganska värdefull för den som förmodligen kommer att registrera sig här om en månad och posta ett mer eller mindre identiskt första inlägg som ditt... Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag gissar att Peter har gjort en deal med säljaren som inbegriper att han inte får prata om detta. en sådan överenskommelse har naturligtvis ingen juridisk betydelse, men ändå. jag tycker också det är tråkigt att alla inte delges, men sånt händer. rent generellt så tycker jag att de flesta som blir lurade är alldeles för snälla mot de bedragare som luras, och min åsikt är absolut att en anledning till att det fuskas så mycket är att köparna släpper fusket alldeles för lätt. Jag menar, som i Peters fall ovan så kanske han är blåst på 40000 kr. har man en normal lön runt 23-25000 kr så motsvarar 40.000 kr kanske 6-12 månaders besparingar efter att mat och husrum är betalda. ska man verkligen godta att ha arbetat 6-12 månader åt en bedragare? lite tillspetsat kanske, men ändå? mvh Johan |
|
XHG 168 bör läggas på minnet liksom SUF 019 Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Lugn i stormen ni skall delges vänta lite bara |
|
|
Peter kanske vill avvakta tills dess att affären är avslutad, vilket är rimligt. Hoppas bara att äventyret inte drabbat honom alltför hårt ekonomiskt. Freude am fahren |
|
|
Detta forum innehåller så mycket kunskap och möjligheter att ingen ska behöva bli lurad.Eftersom en del kan kolla bilar och få reda hur det ligger till med mätarställningar genom tyska arbetsordrar osv.. så tycker jag att ställer man en rak fråga om ett chassienr här så kan personen som har möjligheten att kontrollera detta få kompensation för sitt jobb och så slipper man trista överraskningar För vi måste stoppa svinen mvh Peter |
|
| En god idé, jag skulle gladeligen betala en slant för så'n information. Den garantireps-info man kan få från BMW känns ibland inte tillräcklig. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Garantirepsinfo är den du som kund kan få och betala för och oftast fullt tillräcklig. Annan publicerad info som finns om servicetillfällen här är "intern BMW info" som man får tag i via eget internt kontaktnät inom BMW AG alltså inte allmän info. (är förmodligen enbart publicerat som hjälp i detta fall) Men det går ju alltid att ringa till den serviceverkstad som finns stämplad i serviceboken och kolla om bilen varit där överhuvudtaget till att börja med brukar oftast räcka om verkstaden är vänligt inställd. Många gånger har det räckt med detta, och den mätarskruvande handlaren har fått stå där med skägget i brevlådan. som i denna tråd tex. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Finns nog många här inne som skulle betala dyra pengar för att få info av en viss "330d"!! ;-) Ibland räcker ju inte info från gjorda garantiservicear... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.