|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger så har centrallåset lagt av på bilen. Låser man förarsidan så låses inte passagerarsidan osv. Vad ska jag börja med att kolla? Har sökt lite på forumet men hittar ingen som haft detta problemet som har löst det. | |
|
Har själv problem med c-låset på min härk. Tydligen ganska stor risk att det är nån kabel som blivit avskavd i kabelstammen som går från karossen till backluckan på vänster sidan. ...Just put the dot on the target and blow the shit out of the muthafukka... |
|
|
Börja med att kolla alla kablar där dom böjs, d.v.s dörrar & baklucka. Är med 99% kabelbrott där. Ifall någon microswitch ger upp brukar den istället låsa och sen låsa upp igen. |
|
| Ok, ska kolla kablarna som går ut i dörren då. När man låser förardörren låses bagageluckan också märkte jag så förhoppningsvis är det bara en kabel ut till dörren. | |
| Jopp, då är det med största sannolikhet kabelbrott ut till pass. dörren. | |
| C-låsmotorn på passagerarsidan kan också ha gett upp. Den sitter i låskistan och det krävs en heldel pill att få loss den bla så måste kistan demonteras från dörren. I c-låsmotorn så sitter det microbrytare som helt enkelt nöts ut men även själva motorn kan också vara orsaken. Man byter oftast ut hela c-låsmotorn som en enhet. Kolla skroten, bör ligga på runt 400 kr. | |
| Microbrytaren i motorn skall berätta för c-lås enheten att den låst, alltså ska den låsa. När den pajjar så låser den upp direkt efter man låst. | |
| Lite svårt att göra det om motorn har lagt av!! Brytaren sitter inte i motorn utan vid sidan om. | |
|
Jahapp, då är väl motorerna olika då. Motorn i baklucka har sin switch inne i "motorlådan" iallafall, den känner av när låsarmen går ut "från" motorn. |
|
parolof |
Kanske skiljer det mellan årsmodellerna var microbrytaren sitter då, se Länk |
|
Hade samma fel på min e36 touring, jag öppnade låsmekanismen där en liten motor sitter, jag gav motorn en j-vla smäll med en mejsel och vips fungerade den igen, den hade alltså tagit fast. Borstis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.